مقالات قارچ گانودرما

اثر گانودرما بر کبد چرب چیست ؟

گانودرما بر کبد چرب چیست ؟ 1 1 e1573021975331
گانودرما بر کبد چرب چیست ؟ 1 1

آیا رابطه ای بین گانودرما و کبد چرب وجود دارد و آیا مصرف قارچ گانودرما می تواند به درمان بیماری کبد چرب کمک کند ؟ برای دریافت پاسخ این سوال در این نوشته با ما همراه باشید.

در آغاز سال 2017 مطالعات بالینی در این مورد انجام گرفتند و اثر محافظتی قارچ گانودرما لوسیدوم بر کبد انسان مورد بررسی قرار گرفت. این نتایج در مجله زیست شناسی دارویی منتشر شده اند.

قارچ گانودرما لوسیدوم

قارچ گانودرما که یک قارچ دارویی بومی کشور چین است با نام های محلی رِیشی و لینگژی نیز شناخته می شود. این قارچ گونه های مختلفی دارد و در 6 رنگ مختف دیده شده است. اما، قارچ گانودرمای قرمز رایج ترین نوع و گونه ی تجاری گانودرما به شمار می رود.

از بیش از 4 هزار سال پیش تا کنون از قارچ گانودرما در طب سنتی چینی برای درمان انواع بیماری ها بهره گرفته شده است. در دنیای مدرن امروز نیز روی آوردن به دارو های گیاهی یکی از کار های نتیجه بخش و پرطرفدار برای بشر بوده است و سبب شده تا گانودرما به صورت تجاری در دنیا عرضه گردد.

برخی از متخصصان بر این باورند که قارچ گانودرما لوسیدوم بر سلامت عمومی بدن موثر است و مصرف آن را به افراد توصیه می کنند.

پژوهشی در مورد گانودرما برای کبد چرب

در پژوهش علمی انجام شده 42 نفر از بیماران مبتلا به کبد چرب به مدت 6 ماه روزانه 2 گرم قارچ گانودرما لوسیدوم را که از پودر خالص (با اندازه ذرات میکرو) تهیه شده بود مصرف کردند و به عده ی دیگری قرص بدون اثری را ارائه دادند تا مشخص شود در جمعیت آماری مورد پژوهش، اثر روانی استفاده از این دارو حذف شده است. مبتلایان به کبد چرب که گانودرما استفاده می کردند، آنزیم های کبدی (ترانس آمیناز گلوتامیک اگزوالکتیک و گلوتامیک پیروویک ترانس آمیناز) و ظرفیت آنتی اکسیدانی بالاتری نسبت به افرادی که گانودرما مصرف نمی کردند در خون خود نشان دادند.

در این پژوهش مشخص شد که پزشکان می توانند قاچ گانودرما لوسیدوم را برای بهبود بیماری کبد چرب به بیماران توصیه کنند.

قارچ گانودرما خواص دارویی

امروزه گانودرما تنها محصولی برای کبد چرب است که به صورت بالینی تاثیر مثبت اثبات شده ای دارد. نتایج تحقیقات همچنین نشان می دهدکه گانودرما برای جوانسازی و تاخیر در روند پیری نیز بسیار مناسب و موثر واقع می شود.

توجه

باید توجه داشت که درمان قطعی و مشخصی برای کبد چرب در حال حاضر وجود ندارد. واقعیت این است که افزودن قارچ گانودرما لوسیدوم به رژیم غذایی نیازمند حذف تمام مواد غذایی مضر و تشدید کننده ی کبد چرب است تا تاثیر خود را نشان دهد. برای نتیجه گیری بهتر از رابطه درمانی گانودرما و کبد چرب بهتر است از نظر متخصص بهره گرفته شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *