مقالات قارچ گانودرما

تاثیر قارچ گانودرما بر ام اس

قارچ گانودرما بر ام اس چیست ؟ e1573021776837
قارچ گانودرما بر ام اس چیست ؟

تاثیر قارچ گانودرما بر ام اس مربوط به خواص ضد التهابی آن می شود. قارچ گانودرما یا قارچ رِیشی در طول تاریخ به عنوان یکی از قوی ترین گیاهان دارویی شناخته شده است. خواص قارچ گانودرما توانایی بی نظیری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و حاوی پلی ساکارید های منحصر به فردی است که اثبات شده است بر DNA و RNA تاثیر دارند. مطالعات نشان داده اند که مصرف قارچ گانودرما سلول های B و سلول های T در مغز را افزایش می دهد. این دو نوع سلول بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن را شکل می دهند. تاثیر ریشی بر سلامت و حفاظت کبد نیز موضوع بسیار مهمی است.

به دلیل تاثیر شگفت انگیر قارچ گانودرما بر کبد و سیستم ایمنی بدن، از آن استقبال زیادی شده است. این قارچ می تواند به طور کلی سلامت عمومی بدن و سم زدایی از بدن را تضمین کند. در این راستا قرص هایی نیز به صورت تجاری از این گیاه وارد بازار شده اند.

چگونگی درمان ام اس با گانودرما
بیماری ام اس یک بیماری خود ایمنی مزمن است که بدن فرد و به تبع آن زندگی وی را دچار مشکلات بسیاری می کند. هیچ درمان شناخته شده ای در علم پزشکی برای این بیماری وجود ندارد و دارو ها می توانند با برخی از علائم آن مقابله کنند.

ام اس یک بیماری فلج کننده است که بر سیستم عصبی مرکزی اثر می گذارد. علائم قابل توجه این بیماری معمولاً بی حسی و احساس سوزن سوزن شدن و ضعف در دست و پا است. سایر علائم اولیخه شامل خستگی، سرگیجه، لرزش و مشکل در تعادل است. هر چه اعصاب بیشتر در این بیماری تحت تأثیر قرار بگیرند مشکلات بیشتر شده و منجر به فلج می شود. این بیماری در بینایی، عملکرد مثانه، دستگاه گوارش و .. نیز می تواند اختلال ایجاد کند.

قارچ گانودرما یکی از داروهای گیاهی طب سنتی چین است که به عنوان درمان دارویی برای ام اس معرفی می شود. البته ادعا های مختلفی در این زمینه وجود دارد.

قارچ گانودرما در بسیاری از مناطق آسیا رشد می کند. مواد موجود در آن و پلی ساکارید های خاصی که این قارچ دارد، باعث تولید سلول های اختصاصی ایمنی در مغز انسان می شود. همچنین ترکیبات موجود در این گیاه دارویی خواص ضد ویروسی و ضد باکتری دارند و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

گفته می شود قارچ گانودرما نیز درمانی قطعی برای ام اس نیست ولی می تواند به بدن در جهت رفع علائم این بیماری کمک کند و کیفیت زندگی فرد را بهبود ببخشد.

قارچ گانودرما خواص زیادی برای سلامت عمومی بدن دارد. به همین جهت برای بهره گیری از تاثیر قارچ گانودرما بر ام اس می توان از چای و قهوه گانودرما و قرص های مکمل حاوی آن استفاده کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *