اطلاعات عمومی

سبوس برنج برای چاقی صورت + نحوه مصرف

سبوس برنج برای چاقی صورت

آیا سبوس برنج برای چاقی صورت مناسب است؟ این ماده غذایی با ارزش به خاطر داشتن مقدار بسیار بالایی مواد نشاسته‌ای تاثیر شگفت انگیزی روی چاقی صورت می گذارد. پس اگر از لاغر بودن صورتتان ناراحت هستید و دوست دارید صورت پری داشته باشید، حتما برای یک بار از این ماده غذایی کاربردی استفاده کنید. سبوس برنج به قسمت لایه نازک و پوسته درونی دانه های برنج گفته می شود که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد که علاوه بر زیبایی صورت برای سلامتی کل بدن مفید است. جالب است بدانید برنجی که در وعده های غذایی میل می شود، نسبت به دانه اصلی برنج از ارزش غذایی بسیار کمتری برخوردار است. چرا که بخش عظیمی از ارزش غذایی در قسمت خواص سبوس برنج گنجانده شده است. 

این قسمت از برنج از مواد مغذی انواع ویتامین های گروه ب و مواد معدنی مثل پتاسیم، منگنز، منیزیم و کلسیم تشکیل شده است که برای چاقی و زیبایی صورت می توانید به روش های مختلفی از آن استفاده کنید. پس برای آشنایی با روش های مختلف چاقی صورت با سبوس برنج پیشنهاد می کنیم در ادامه ما را همراهی کنید.

برنج برای چاقی صورت

 سرشار از نشاسته؛ اصلی ترین عامل چاقی صورت

عامل اصلی چاق کنندگی سبوس برنج، نشاسته فراوان موجود در آن است. شما می توانید پر شدن صورت تان از این ماده غذایی هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده می کنید. مثلا استفاده از پودر سبوس برنج در انواع غذاها مانند خورش، دسر و حتی هنگام پخت برنج تاثیری مفید روی پر شدن صورت می گذارد. علاوه بر این به کار بردن سبوس در تهیه انواع ماسک های صورت بسیار مشاهده شده است.

بیشتر بدانید

خواص درمانی سبوس لایه دوم برنج قهوه ای (قاتل دیابت ، جلوگیری از ریزش مو، لاغر کننده و…)

طریقه مصرف سبوس برنج برای چاقی صورت 

  • یکی از روش های موثر برای مشاهده بهتر، مصرف یک قاشق چایخوری سبوس برنج هنگام صبح است. پیشنهاد می کنیم این ماده غذایی را در کنار مواد مغذی همچون خرما، ارده، شیره، عسل و … میل کنید.
  • همچنین می‌توانید از سبوس برنج به صورت پودر با وعده های غذایی مخلوط کردن و نوش جان کنید.
  • اگر هم به فکر چاق شدن هستید پیشنهاد می کنیم برای پختن برنج از سبوس برنج خیس کرده استفاده کنید و به آن اضافه نمایید. این روش یکی از بهترین راهکارها برای افزایش وزن و رسیدن به اندام ایده آل است.

ترکیب شادابی و جوانی برای پوست صورت

برنج برای پوست

آیا از ترکیب شادابی و جوانسازی سبوس برنج برای پوست با خبر هستید؟ سبوس برنج نه تنها برای چاقی صورت بلکه برای حفظ شادابی و جوانی پوست صورت بسیار مفید است. ترکیبات موجود در آن مانند ویتامین‌های گروه B، ویتامین E و نیاسین بهترین ترکیب برای درمان مشکلات پوستی است. در موارد زیر به خواص سبوس برنج برای پوست صورت می پردازیم:

لیست خواص سبوس برنج برای پوست صورت

  • حاوی آنتی اکسیدان قوی 
  • خاصیت شگفت انگیز ضد پیری و ضد چروک
  • لایه برداری مناسب
  • نرم کننده پوست
  • ضد التهاب
  • کاهش اگزما پوستی
  • درمان آفتاب سوختگی
  • کاهش لک های ناخوشایند
  • رفع چربی های اضافی پوست
  • حفظ رطوبت پوست

البته فراموش نکنید سبوس ممکن است برای برخی ها با ایجاد حساسیت و آلرژی پوست همراه باشد. اگر تا به حال سبوس برنج میل نکردید یا از ماسک های مخصوص آن استفاده نکردید، برای اولین بار تنها مقداری از آن را روی پوست خود قرار دهید.

سبوس برنج برای ریزش مو

ماسک سبوس برنج و ماست برای صورت

ماسک سبوس برنج برای صورت یک راهکار عالی برای افراد دارای پوست حساس است. استفاده از این ماسک به کاهش حساسیت و بهبود گردش خود در زیر پوست بسیار کمک می کند. تنها کافی است سبوس برنج را با ماست مخلوط کنید و بگذارید برای چند دقیقه روی صورت باقی بماند. خواص و فواید سبوس برنج برای پوست شامل موارد زیر است:

  • آبرسانی و حفظ رطوبت پوست
  • سفیدکننده و صاف کننده پوست
  • بستن منافذ باز پوست

اگر می خواهید از ماسک صورت با سبوس برنج نتیجه بهتری مشاهده کنید، حتما این ماسک را حداقل 3 الی 4 بار در هفته تکرار کنید.

بیشتر بدانید ؟ خواص شگفت انگیز سبوس برنج

سبوس برنج چاق کننده است یا لاغر کننده؟

یکی از سوالات رایج در میان افرادی که نسبت به دانستن مزایای سبوس برنج علاقه‌مند هستند این است که سبوس برنج باعث چاقی می شود یا لاغری؟ به طور کلی، این ماده غذایی دارای کالری بسیار کم و نشاسته فراوان است. مصرف این ماده قبل از غذا باعث احساس سیری در طولانی مدت می شود و شخص نسبت به خوردن غذا میل خود را از دست می دهد. پس برای کسانی که به فکر لاغر شدن هستند سبوس برنج می تواند مفید باشد. همچنین فراموش نکنید سبوس برنج برای لاغری شکم و پهلو بسیار تاثیر گذار است و حضور آن در برنامه غذایی باعث لاغری این دو ناحیه می شود.

سبوس برنج

معجزه سبوس برنج نظر اکثر متخصصین تغذیه را به خود جلب کرده است!

طبق تحقیقات انجام شده ارزش غذایی سبوس برنج برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات بسیار مفید است. خواص سبوس برنج به رفع مشکلاتی همچون اعصاب، بی خوابی، فشار خون و … بسیار کمک می کند و خاصیت دارویی و درمانی فراوانی دارد. در ادامه به دیگر خواص سبوس برنج می پردازیم:

خواص دیگر سبوس برنج

1.کاهش کلسترول بد خون

در کنار این که با خاصیت سبوس برنج برای چاقی صورت آشنا شدید، خوب است از فواید درمانی آن هم با خبر شوید. یکی از تاثیرات موثر سبوس برنج کاهش کلسترول خون است. فیتواسترول موجود در خون نقش بسیار مفیدی بر کاهش کلسترول بد خون دارد.

2. پاکسازی کبد از سموم

به خاطر گنجانده شدن انواع ویتامین های گروه B و آنتی اکسیدان داخل سبوس برنج مصرف آن به پاکسازی کبد بسیار کمک می‌کند و برای کسانی که دچار کبد چرب هستند، بسیار مفید است.

3. حذف خطر بیماری های قلبی عروقی

یکی از مشکلات شایع در سراسر جهان بیماری های قلبی عروقی است که درصدمرگ و میر را در جهان بسیار افزایش می دهد. حال با مصرف سبوس برنج به راحتی می توان احتمال مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را به شدت کاهش می‌داد و به خون رسانی بهتر قلب کمک کرد.

4. کنترل کننده دیابت

بیماران دیابتی همیشه بخاطر مشکل قند خون مجبورند هورمون انسولین تزریق کنند. اما با مصرف سبوس به راحتی می توانند جذب گلوکز در روده را بسیار کاهش دهند و از بالا رفتن قند خون به خاطر مصرف محصولات قندی و کربوهیدرات ها به خوبی جلوگیری کنند.

5. تقویت کننده فوق العاده؛ مخصوص زیبادوستان مو

آیا از خواص سبوس برنج برای مو با خبر هستید؟ علاوه بر تاثیرات مفید سبوس برنج برای چاقی صورت، اینوزیتول و فرولیک اسید موجود در این ماده با ارزش به رشد فولیکول های مو بسیار کمک می کند. پس می توانید از سبوس برنج هم برای تقویت موها ، جلوگیری و کنترل ریزش مو و هم برای درمان مشکلات پوستی بهره مند شوید و تاثیرات زیبایی آن نهایت لذت را ببرید.

خرید سبوس برنج قهوه ای و سبوس چند غله دکتر بیز

منبع : cavishfood.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *