اطلاعات عمومی

قارچ گانودرما چیست ؟ (بخش دوم)

10 e1573021599106
10
قارچ گانودرما لوسیدوم

قارچ گانودرما چیست ؟

قارچ گانودرما از شگفت انگیز ترین داروهای گیاهی می باشد که در بیشتر نقاط جهان مورد توجه قرار گرفته است. در این مطلب به خواص بی نظیر این قارچ می پردازیم.

خواص قارچ گانودرما را مردم چین از سالیان بسیار قدیم کشف کرده بودند و از آن استفاده های دارویی فراوانی می کردند. اما امروزه قارچ گانودرما در سراسر جهان مصرف می شود و از داروهای سنتی بسیار مشهور می باشد. شاید جالب باشد که بدانید که نام های دیگر قارچ گانودرما، قارچ ری‌شی و قارچ جان‌افزا می باشند! که همین نام گویای خواص بی نظیر آن است.

طب سنتی چینی یکی از معتبر ترین و البته با قدمت ترین ها در نوع خود می باشد، از این رو گفته های این نوع طب می توانند معتبر تلقی شوند و به آن ها اعتماد کرد. در طب سنتی چینی از قارچ گانودرما و ریشه آن برای کاهش درد و درمان طیف گسترده ای از بیماری ها استفاده شده است.

قارچ گانودرما از حدود ۲۰۰۰ سال پیش تا کنون مورد استفاده دارویی قرار گرفته است. شاید برای بسیاری از افراد که به طب سنتی اعتماد ندارند، قبول اینکه این داروی گیاهی واقعا در درمان تعداد زیادی بیماری موثر است، دشوار باشد. برای این دسته از افراد باید بگوییم که در سال های اخیر در دانشگاه لیورپول انگلستان تحقیقاتی بر روی قارچ گانودرما صورت گرفته که نتایج آن نشان می داد، این داروی گیاهی دارای خواص فراوان و مثبتی برای انسان می باشد. همچنین بد نیست بدانید که مصرف آن هیچگونه عوارض جانبی ندارد.

نحوه مصرف قارچ گانودرما

این قارچ دارای بوی و طعم نامطبوعی است که موجب عدم مصرف آن به صورت خام می شود. تلخی زیاد این داروی گیاهی هم می تواند بسیار آزار دهنده باشد. از این رو به صورت خام قابلیت استفاده ندارد .

پس برای مصرف راحت تر و بهترین تاثییر گذاری باید با قهوه و یا شکلات خاصی که قابلیت درمانی دارد میکس و فراوری شود

که نمونش هم قهوه های گانودرما دکتر بیز هستش

14
قهوه های قارچ گانودرما

خواص قارچ گانودرما

با دانستن مواردی که پیشتر گفته شد، اکنون بهتر است در مورد خواص این قارچ شگفت انگیز بیشتر بدانیم. با گومگ همراه باشید.

پوست صورتتان را جوان کنید

2 1
قارچ گانودرما برای جوان سازی پوست

یکی از خواص بی نظیر قارچ گانودرما افزایش گردش خون در پوست و در نتیجه بهبود تغذیه پوست می باشد. همچنین وجود مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها در آن به همراه مواد مغذی، باعث کاهش و از بین رفتن چین و چروک صورت شده و به جوان سازی پوست کمک فراوانی می کند. رادیکال های آزاد از عوامل مضری هستند که در تسریع پیری و ایجاد چروک در پوست بسیار موثرند و قارچ گانودرما به خوبی با آن ها مبارزه می کند و اثرات مخرب آن ها را از بین می برد.

درمان جوش صورت با قارچ گانودرما

3 1
درمان جوش صورت با قارچ گانودرما

داروهای گیاهی فراوانی را می توانید پیدا کنید که دارای خواص ضد التهابی و پاک کنندگی پوست باشند، اما قارچ گانودرما بسیار قدرتمند تر می تواند عمل کند. خواص ضد التهابی این قارچ باعث جلوگیری از تشکیل جوش و آکنه و همچنین از بین بردن آن ها می شود. برای استفاده از این داروی گیاهی در این مورد هم می توانید به صورت خوراکی از آن استفاده کنید و هم موضعی. برای استفاده موضعی می توانید مقداری از آن را له کنید و بر روی جوش و آکنه خود قرار دهید تا معجزه آن را ببینید!

قارچ گانودرما به کاهش وزن کمک می کند

4 1
قارچ گانودرما برای کاهش وزن و لاغری

اگر مقدار کمی با علم ورزش آشنایی داشته باشید حتما به خوبی می دانید که برای کاهش وزن باید بر روی سوخت و ساز بدن خود بسیار کار کنید. این افزایش متابولیسم می تواند از طریق انجام ورزش های هوازی و مصرف مکمل های مختلف صورت گیرد. اما احتمالا شما هم داروهای گیاهی را به مواد شیمیایی ترجیح می دهید. از این رو قارچ گانودرما بهترین گزینه برای شماست. مصرف این قارچ باعث افزایش متابولیسم و خون‌رسانی به بافت های بدن می شود و چربی های اضافه بدن شما را به خوبی می سوزاند. همچنین مواد موجود در آن به هضم سریع و بهتر غذاها کمک کرده و در نتیجه شما را در رسیدن به اندامی زیبا یاری می کند.

پیشگیری و درمان سرطان

5 1
خواص قارچ گانودرما برای سرطان

سرطان از تکثیر غیر طبیعی سلول های به وجود می آید که با تحقیقات علمی ثابت شده است مصرف قارچ گانودرما می تواند به شکلی معجزه آسا با این سلول ها مبارزه کند و حتی از به وجود آمدن آن ها جلوگیری به عمل آورد. جالب است بدانید که تحقیقات متعددی بر روی این قارچ صورت گرفته است و تقریبا در تمام موارد، خاصیت آن در مبارزه با سرطان به اثبات رسیده است.

در یکی از آزمایش های صورت گرفته بر روی تعدادی فرد مبتلا به سرطان که روزانه در دو وعده و به مدت چهار ماه از قارچ گانودرما استفاده می کردند، کاهش سلول های سرطانی مشاهده شد. همچنین در آزمایشی دیگر بر روی زنان مبتلا به سرطان پستان که تحت درمان با قارچ گانودرما بودند، بیش از نیمی از آن ها شانس بهبودی بالاتری پیدا کردند. جالب است بدانید که در تحقیقی دیگر مشاهده شد که با مصرف طولانی مدت این قارچ، تومور موجود در روده بزرگ با کاهش اندازه مواجه شد. همچنین به علت افزایش ترشح هورمون تستوسترون (هورمون جنسی مردان) در مردان، می تواند از بروز سرطان پروستات جلوگیری کند. یکی از دلایل شایع سرطان پروستات، کمبود ترشح این هورمون می باشد.

قارچ گانودرما به طور کلی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند که همین مورد به مبارزه با سرطان می تواند بسیار موثر باشد. همچنین افرادی که تحت درمان شیمی درمانی هستند، می توانند با استفاده از این قارچ تا حد زیادی عوارض جانبی این نوع درمان را کاهش دهند و روند درمانی راحت تری را تجربه کنند.

درمان ریزش و تقویت مو

فواید قارچ گانودرما برای ریزش مو
فواید قارچ گانودرما برای ریزش مو

درمان ریزش مو یکی از مواردی است که بسیاری از مردان و زنان را درگیر خود کرده است. با اینکه ریزش موی سر و کچلی در مردان بسیار شایع است اما زنان بسیاری نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. ریزش مو می تواند دلایل زیادی داشته باشد اما مهم ترین دلایل آن، اضطراب و استرس (مخصوصا در زندگی شهری) و همچنین وجود رادیکال های آزاد می باشند که پیش تر به مضرات رادیکال های آزاد اشاره کردیم.

قارج گانودرما در از بین بردن این دو مورد بسیار موثر است. در واقع خاصیت آرامش بخشی این قارچ، شما را از استرس های مختلف تا حد زیادی خلاص می کند و خاصیت آنتی اکسیدانی آن باعث از بین بردن رادیکال های آزاد می شود. شما می توانید با استفاده از این قارچ ریزش موی خود را از بین ببرید و آن را درمان کنید.

همانطور که گفتیم قارچ گانودرما باعث افزایش خون رسانی در پوست می شود و خاصیت ضد التهابی دارد. از این رو با مصرف موضعی آن در پوست سر می توانید موهای خود را تقویت کرده و رشد آن ها را بیش تر کنید.

درمان پیسی ، پسوریازیس (صدف) اگزما با قارچ گانودرما

پیسی را با قارچ گانودرما درمان کنید
پیسی را با قارچ گانودرما درمان کنید

بیماری پیسی با نام های مختلفی شناخته می شود. این بیماری باعث اختلال در تولید رنگدانه های پوست می شود و بدین ترتیب پوست شخص دارای لکه های پوستی مختلفی می شود که رنگ ها باهم تفاوت دارد. مصرف قارچ گانودرما باعث پیشگیری و درمان این بیماری می شود و سیستم ایمنی بدن شما را برای مبارزه با آن تقویت می کند.

درمان افسردگی و استرس

مبارزه با افسردگی با قارچ گانودرما
مبارزه با افسردگی با قارچ گانودرما

بیماری های روانی از جمله افسردگی و استرس می توانند زندگی عادی فرد را دچار اختلال کنند. قارچ گانودرما دارای موادی است که باعث تحریک ترشح هورمون شادی آور شده و در نتیجه می تواند با افسردگی و استرس مبارزه کند. جالب است بدانید که در آسیای شرقی مرسوم است که برای مدیتیشن از این قارچ استفاده می کنند تا ذهنی آرام تر داشته باشند و بهتر بتوانند تمرکز کنند. اگر ذهنی پر از افکار به هم ریخته دارید و می خواهید آرامشتان را باز گردانید، بهتر است هرچه سریع تر به سراغ قارچ گانودرما بروید.

درمان بیماری های کبدی

خواص قارچ گانودرما برای سلامت کبد
خواص قارچ گانودرما برای سلامت کبد

طبق تحقیقات صورت گرفته بر روی قارچ گانودرما به اثبات رسیده است که این قارچ به علت داشتن مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها می تواند در پیشگیری و درمان انواع بیماری های کبدی موثر باشد. البته دقت داشته باشید که اگر دیر اقدام کنید و بیماری کبد شما بسیار پیشرفته باشد این قارچ نمی تواند کمک زیادی به شما بکند. به عنوان مثال افرادی که نوشیدنی های الکلی مصرف می کنند به مرور زمان دچار کبد چرب و سیروز کبدی می شوند. این افراد اگر به موقع اقدام به درمان نکنند مشکلشان بسیار حاد خواهد شد و در نتیجه مصرف قارچ گانودرما هم نمی تواند کمکی به آن ها بکند. اما در مراحل اولیه می توانند به خوبی خود را درمان کنند.

یکی دیگر از بیماری های کبد، هپاتیت B است که درمان آن کار آسانی نیست اما در صورتی که تحت درمان هستید، می توانید با مصرف قارچ گانودرما سرعت بیشتری به روند درمانی خود بدهید. دقت داشته باشید که بهتر است این کار را با مشورت پزشک معالج خود انجام دهید.

درمان انواع عفونت

کاهش و درمان عفونت با قارچ گانودرما
کاهش و درمان عفونت با قارچ گانودرما

عفونت می تواند دلایل زیادی داشته باشد علایم متفاوتی از خود نشان دهد. نوشیدن قارچ گانودرما باعث از بین رفتن و درمان بسیاری از انواع عفونت ها می شود. به عنوان مثال یکی از بیماری های شایع در جهان، عفونت ادراری می باشد که با نوشیدن روزانه دمنوش این قارچ قابل درمان است. خواص ضد باکتریایی قارچ گانودرما از رشد باکتری های غیر مفید جلوگیری کرده و آن ها را از بین می برد که در نتیجه جلوگیری و درمان عفونت را در پی خواهد داشت. طبق مطالعه ای که بر روی تعدادی از افراد مبتلا به عفونت ادراری انجام شد، تاثیر از قارچ در درمان عفونت به اثبات رسید. در این مطالعه به مدت دو هفته به این افراد مقدار مشخصی قارچ گانودرما داده شد که پس از پایان آزمایش، این افراد به سرعت در حال بهتر شدن بودند.

خاصیت ضد التهابی قارچ گانودرما

خاصیت ضد التهابی قارچ گانودرما
خاصیت ضد التهابی قارچ گانودرما

بیماری های التهابی بسیار متنوع هستند و می توانند از روماتیسم تا جوش و آکنه را در بر بگیرند. خاصیت ضد التهابی قارچ گانودرما سبب کاهش التهاب شده و تا حد زیادی می تواند به درمان این بیماری ها کمک کند. همچنین تاثیر این قارچ بر درمان آرتروز نیز به اثبات رسیده است.

درمان آلرژی و حساسیت با قارچ گانودرما

آلرژی و حساسیت را با قارچ گانودرما درمان کنید
آلرژی و حساسیت را با قارچ گانودرما درمان کنید

افراد بسیاری با آلرژی یا حساسیت دست و پنجه نرم می کنند. قارچ گانودرما دارای تری‌ترپن (Triterpene) می باشد که یکی از شناخته شده ترین عوامل کاهش علائم آلرژیک می باشد و طی تحقیقات متعددی، تاثیر آن به اثبات رسیده است. این ماده در واقع همان تاثیر داروهای ضد حساسیت را دارد که با خوردن آن ها علایم حساسیت کاهش پیدا می کند.

سلامت قلبتان را تضمین کنید!

خواص قارچ گانودرما برای قلب
خواص قارچ گانودرما برای قلب

همه ما می دانیم که مصرف چربی های جامد باعث بروز بیماری های قلبی همچون کلسترول بالا می شود. طی تحقیقاتی به اثبات رسیده است که مصرف قارچ گانودرما باعث از بین رفتن چربی های بیماری زا در بدن می شود. همچنین این داروی گیاهی باعث افزایش خون رسانی شده و گرفتگی رگ ها را برطرف می کند.


محصولات گانودرما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *