مقالات قارچ گانودرما

آیا قارچ گانودرما درمان میگرن است ؟

قارچ گانودرما درمان میگرن است ؟ e1573021905913
قارچ گانودرما درمان میگرن است ؟

قارچ چوبی گانودرما لوسیدوم فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد. یکی از فواید مطرح شده برای آن ارتباط قارچ گانودرما و میگرن برای درمان این نوع از سر درد های شدید است. قارچ گانودرما یکی از قارچ های دارویی شناخته شده است که از هزاران سال پیش به ویژه در کشور های آسیایی از آن برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کرده اند.

در سال های اخیر استفاده از قارچ گانودرما برای درمان سرطان معرفی شده است. قارچ های دارویی بیش از 30 سال است که در ژاپن و چین بدون ایجاد عوارض برای درمان سرطان های مشخصی مورد استفاده قرار می گیرند.

مردم برای چه از قارچ گانودرما استفاده می کنند ؟

قارچ گانودرما که با نام های محلی قارچ رِیشی یا قارچ لینگژی نیز شناخته می شود در بین مردم به عنوان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود دهنده ی کیفیت خواب یا کاهنده ی خستگی مورد استفاده قرار می گیرد. درمان فشار خون بالا، درمان کلسترول بالا، درمان بیماری های قلبی و عروقی، درمان بیماری های کبدی و کلیوی، درمان بیماری های تنفسی مانند آسم، درمان عفونت های ویروسی مانند آنفولانزا، ایدز، درمان سرطان و تقویت بدن حین شیمی درمانی از جمله فواید شناخته شده گانودرما در بین مردم است.

شواهد علمی موثر بودن گانودرما

شواهد علمی مبنی بر موثر بودن گانودرما بر درمان بیماری ها وجود دارد. این شواهد علمی اکثرا مربوط به نتایج آزمایشگاهی است که باید با تحقیقات بالینی بیشتر دنبال شود. همچنین پژوهش هایی برای تشخیص قیق نوع اثر گذاری مواد موثره این قارچ بر بیماری ها نیز وجود دارد.

مقدار مورد استفاده قارچ گانودرما

دوز مورد نیاز قارچ گانودرما برای استفاده با سن، وضعیت عمومی، نوع گونه قارچ و سلامت عمومی افراد تعیین می شود.

اما به طور کلی می توان مقداری را برای استفاده روزانه در نظر گرفت:

5/1 تا 9 گرم قارچ خشک شده

1 تا 1.5 گرم پودر قارچ گانودرما

1 میلی لیتر محلول عصاره قارچ گانودرما

محدودیت های استفاده قارچ گانودرما

با وجود تمام خواص درمانی، احتمال می رود قارچ گانودرما با آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، وارفارین و هپارین تداخل دارویی داشته باشد.

توصیه می شود در دوران بارداری و هم چنین در زمان شیردهی از مصرف این قارچ خود داری گردد زیرا هنوز اثرات این قارچ بر جنین و نوزاد به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است.

گانودرما برای میگرن

گفته می شود تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود گردش خون در سر تا حد زیادی می تواند سر درد های میگرنی را درمان کند. این ویژگی ها در گانودرما وجود دارد. هم چنین خواص آرام بخشی و بهبود کیفیت خواب با مصرف قارچ گانودرما نیز می تواند حملات میگرنی را کاهش داده و درمان کند.

برای تشخیص دقیق ارتباط درمانی قارچ گانودرما و میگرن نیاز به پژوهش های بالینی بیشتری وجود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *