مقالات قارچ گانودرما

گانودرما چه تاثیری بر تیروئید دارد؟

چه تاثیری بر تیروئید دارد ؟ 1
چه تاثیری بر تیروئید دارد ؟

امروزه قارچ گانودرما و تیروئید و بسیاری از بیماری های دیگر مانند دیابت، و … بحث داغ بسیاری از جمع ها محسوب می شود.

قارچ گانودرما

قارچ گانودرما لوسیدوم یک قارچ دارویی بومی آسیای شرقی است که بافتی چوبین دارد. این قارچ سالیان متمادی در طب سنتی چین برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند سرطان به کار گرفته شده است و در برخی از موارد به عنوان اکسیر جاودانگی آن را معرفی کرده اند.

امروزه فرآورده های زیادی از قارچ گانودرما در بازار های جهانی عرضه می شود و مجامع پزشکی در حال انجام آزمایش های متعدد برای اثبات خواص دارویی این قارچ هستند. یکی از فرآورده های محبوب قهوه ی گانودرما است که امروزه در ایران نیز به وفور عرضه می شود.

احتیاط در مصرف

مصرف همزمان گانودرما با برخی از دارو های هورمونی و فشار خون توصیه نمی شود و در این رابطه باید قبل از مصرف آن با پزشک متخصص مشورت نمود. قارچ گانودرما می تواند در صورت مصرف زیاد سبب کاهش فشار خون و کاهش قند خون شود و در این رابطه نیز باید احتیاط کرد و از زیاده روی در مصرف خود داری نمود. اما به طور کلی قارچ گانودرما یک محصول مناسب برای سلامت بدن انسان است.

مشکلات تیروئید

در تمام دنیا افراد بسیاری وجود دارند که از کم کاری یا پر کاری تیروئید رنج می برند. غدد تیروئید آنزیمی به نام تیروکسین تروشح می کنند که به سوخت و ساز بدن کمک می کند. به نوعی می توان گفت تیروئید حکم بنزین برای ماشین بدن را دارد.

ترشح کمتر از اندازه معمول و یا بیشتر از حد معمول آنزیم تیروکسین هر دو می تواند برای بدن انسان مشکل ساز شود و باید برای درمان آن اقدام کرد.

گانودرما برای تیروئید

گفته می شود قارچ گانودرما لوسیدوم بر بهبود عملکرد غدد تیروئید موثر واقع می شود و می توان اختلال آن را به خوبی کنترل کرده و حتی تیروئید را درمان کند.

کاهش علائم بیماری های تیروئید

در کم کاری تیروئید در آغاز صبح فرد احساس خستگی، کسلی و بی انرژی بودن در کم کاری تیروئید در آغاز صبح فرد احساس خستگی، کسلی و بی انرژی بودن می کند. مصرف فرآورده های قارچ گانودرما می تواند سطح انرژی افراد را بالا ببرد.سطح انرژی افراد را بالا ببرد. علائمی مانند خشکی پوست، کسالت روانی، کمبود یا اضافه وزن، خستگی و حتی قاعدگی نا منظم در زنان که به علت اختلال تیروئید ایجاد می شود با مصرف قارچ گانودرما قابل بهبود است.

میزان و اثر مصرف گانودرما برای تیروئید

میزان مصرف گانودرما برای بیماری های مختلف و در سنین مختلف، متفاوت ذکر شده است و در این رابطه بهتر است با متخصص مربوط مشورت شود. میزان مصرف از چند میلی گرم تا دم کرده ی 100 گرم گانودرما متغیر است. اگر مصرف قارچ گانودرما منظم انجام شود فرد طی 10 تا 15 روز می تواند اثرات مثبت گانودرما و تیروئید بهبود یافته را مشاهده کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *