مقالات قارچ گانودرما

تاثیر گانودرما بر بیماری ویتیلیگو چیست؟

گانودرما بر بیماری ویتیلیگو چیست ؟
گانودرما بر بیماری ویتیلیگو چیست ؟

قارچ گانودرما یک قارچ دارویی با سابقه در طب سنتی چین است. رابطه گانودرما و ویتیلیگو امروزه یکی از سوال های مهم به شمار می رود. گفته شده است اثر درمانی قارچ گانودرما برای این بیماری نیز مفید فایده است.

ویتیلیگو چیست ؟

ویتیلیگو یا برص نوعی بیماری پوستی است که در آن سیستم ایمنی به رنگدانه های پوستی حمله و آن ها را تخریب می کند. علت دقیق بیماری ویتیلیگو شناخته شده نیست اما گفته می شود که استرس می تواند در ایجاد این بیماری نقش داشته باشد. این بیماری نوعی از بیماری های خود ایمنی به شمار می رود و می تواند زمینه های ارثی و اکتسابی داشته باشد.

خواص درمانی قارچ گانودرما چیست ؟

قارچ گانودرما از دیرباز در چین به عنوان اکسیر جاودانگی شناخته شده است. این قارچ خواص و فواید زیادی برای بدن انسان دارد. گونه های مختلفی از قارچ گانودرما وجود دارند که پر خاصیت ترین آن ها گانودرمای قرمز است.

امروزه فرآورده های زیادی از گانودرما به صورت نوشیدنی و مکمل های دارویی در دنیا عرضه می شود و پژوهش های بالینی برای اثبات خواص دارویی آن در دنیا در حال انجام است.

گانودرما آرامش بخش است و برای تقویت سیستم ایمنی مفید است.

سرشار از آنتی اکسیدان است و در جوانسازی و افزایش رشد مو تاثیر دارد.

گفته می شود قارچ گانودرما بر درمان دیابت و بیماری های نظیر ام اس نیز مفید واقع می شود زیرا پلی ساکارید هایی با خواص دارویی درون آن وجود دارند.

درمان ویتیلیگو با گانودرما

گانودرما و ویتیلیگو از این جهت می توانند با هم ارتباط داشته باشند که گانودرما استرس، اضطراب و افسردگی را دور می کند و سبب ایجاد آرامش روانی در فرد می شود. این خاصیت همراه با خواص آنتی اکسیدانی و تقویت سیستم ایمنی بدن می توانند به درمان بیماری برص و پیشگیری از آن کمک کنند.

مکانیزم مقابله گانودرما و ویتیلیگو در بدن

عصاره ی گانودرما لوسیدوم به صورت سیستماتیک جذب می شود و در سطح سلولی در بافت ها عمل می کند. توصیه می شود گانودرما با معده ی خالی مصرف شود تا تأثیر آن بیشتر باشد.

کرم گانودرما

دو قاشق پودر قارچ گانودرما را در ظرفی بریزید و آب داغ را قطره قطره به آن اضافه کنید تا خمیر تشکیل دهند. منطقه ی مورد نظر از پوت را بشویید تا تمیز باشد و سپس این خمیر را روی آن ناحیه قرار دهید. خمیر باید حد اقل 5 ساعت روی پوست بماند. این کرم همراه با مصرف خوراکی قارچ گانودرما تاثیر گذار خواهد بود.

نکته ی مهم

تجربه ی مصرف کنندگان مشخص کرده است که استفاده ی خوراکی و موضعی گانودرما تاثیر بیشتری دارد. همچنین غیر از گانودرما و ویتیلیگو ، بیماران مبتلا به پسوریازیس و دیگر بیماری های پوستی نیز می توانند از آن بهره ببرند.

مطالب مرتبط

2 نظر در “تاثیر گانودرما بر بیماری ویتیلیگو چیست؟

  1. محمد گفت:

    ممنون از مطلب بسیار مفیدی که به اشتراک گذاشتید.

    1. سپاس از توجه شما دوست عزیز :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *