مقالات قارچ گانودرما

نحوه روش تولید قارچ گانودرما چگونه است؟

روش تولید قارچ گانودرما چگونه است ؟
روش تولید قارچ گانودرما چگونه است ؟

نحوه روش تولید قارچ گانودرما چگونه است ؟

اگر به دنبال روش تولید قارچ گانودرما می گردید در این نوشته با ما همراهی کنید. روش تولید قارچ گانودرما در خانه روشی قابل انجام است. قارچ گانودرما فواید درمانی زیادی داشته و از این جهت ارزش پرورش دادن دارد. ضمن اینکه ظاهر زیبای قارچ گانودرما از لحاظ بصری نیز جذاب است و افراد زیادی به پرورش آن در خانه علاقمند هستند.

روش تولید قارچ گانودرما بسیار ساده است. زیرا این قارچ از جمله گیاهان مقاوم محسوب می شود و با توجه به میزان هوایی که در دسترس قرار دارد به دو شکل متراکم و انشعابی قابل پرورش است.

توضیحات روش تولید قارچ گانودرما

در صورتی که قارچ گانودرما به مقدار کافی گاز کربن دی اکسید در اختیار داشته باشد به صورت متراکم رشد می کند و در غیر این صورت انشعابی خواهد شد. قسمت بالایی قارچ گانودرما با توجه به گونه می تواند به رنگ های مختلفی از جمله قرمز، نارنجی و … باشد.

قارچ گانودرما قارچی چوبی است و طعم تلخی دارد و معمولاً آن را به صورت جوشانده و چای استفاده می کنند.

زیستگاه طبیعی

در طبیعت معمولاً قارچ گانودرما روی پسته چوب سخت و مرده ی درختان رشد می کند و در ماه مه و نوامبر میلادی در مناطق گرمسیری می روید.

پرورش گانودرما

قارچ گانودرما از نظر سخت بودن پرورش در دسته ی آسان تا متوسط جای دارد. این قارچ روی غلات و چاودار رشد می کتد و توصیه نمی شود برای پرورش آن از خاک اره استفاده کنید. براده های چوب برای پرورش آن مناسب هستند.

محل کشت

برای پرورش گانودرما در خانه از کیسه های بزرگ پرورش قارچ استفاده می شود. پس از اینکه قارچ ها به اندازه مورد نظر برسند کیسه را از روی آن بر می دارند.

بازده

معمولاً قارچ گانودرما به صورت یک تکه رشد می کند. حدود یک پنجم وزن کل مجموعه می توان قارچ برداشت. برای افزایش بازده باید قارچ به صورت انشعابی نباشد.

برداشت قارچ گانودرما

همانطور که گفته شد بافت این قارچ به شکل چوبی استو برداشت آن نیازمند چاقوی تیزی است که بتواند آن را از ساقه اش جدا کند. پس از برداشت باید برش های قارچ در خشک کن قرار داده شوند تا بتوان آن ها را به مدت طولانی نگهداری کرد.

ضعف قارچ گانودرما

قارچ گانودرما در برابر انواع آلودگی ها مقاوم است. همین امر به نوعی نقطه ضعف این قارچ محسوب می شود زیرا بذر های آن نیز بسیار سفت و مقاوم اند و ممکن است برای پرورش در رسیدن از بذر به قارچ دچار مشکل شوید.

برای مصرف این قارچ نیز معمولاً آن را پودر کرده و از عصاره ی آن به صورت خوراکی استفاده می کنند. جوشاندن گانودرما به مدت 20 تا 30 دقیقه روی حرارت ملایم سبب استخراج عصاره ی آن می شود.

با استفاده از این روش تولید قارچ گانودرما با داشتن هاگ اولیه نتایج خوبی خواهید گرفت.

منبع: freshcap mushrooms

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *