مقالات قارچ گانودرما

قرص گانودرما چیست؟

گانودرما چه خواص دارویی دارد؟
گانودرما چه خواص دارویی دارد؟

قرص گانودرما چه خواص دارویی دارد؟

قرص گانودرما به علت خواص دارویی قارچ گانودرما در طب سنتی چین و ژاپن امروزه به عنوان فرآورده ای جهت سلامت بین الملل در دنیا عرضه می شود. قرص گانودرما را از قارچ گانودرما لوسیدوم تهیه می کنند که قارچ فوق العاده ای با خواص بسیار مفید است.

گاهی افراد مایلند به جای مصرف فرآورده های دیگر مانند دم کرده و قهوه گانودرما، عصاره ی مواد موثره ی آن را به صورت قرص گانودرما مصرف کنند. مزیت استفاده از قرص گانودرما این است که دوز مشخصی از مواد موثره را به بدن وارد می کند. این مساله برای کسانی مهم تر است که گانودرما را برای درمان بیماری خاصی استفاده می کنند. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد که خواص قارچ گانودرما چیست؟

سابقه ی گانودرما

بیش از 4000 سال است که قارچ گانودرما را به علت خواص دارویی در آسیا مورد استفاده قرار می دهند. عمده مصرف این قارچ در گذشته در کشور های زیست بوم آن یعنی چین وژاپن بوده است. اما، اکنون این قارچ را در محیط های مختلف کشت و برداشت می کنند. در گذشته قارچ گانودرما یا قارچ رِیشی به عنوان اکسیر جوانی و نماد شادی و عمرر طولانی شناخته می شده است.

در ژاپن و چین گانودرما را پادشاه دارو های گیاهی می دانند و حتی مصرف آن را بیش از جنسینگ توصیه می کنند. تاثیر این قارچ بر جوان سازی تمام اندام های بدن به ویژه پوست و مغز یکی از مهمترین دلایل استفاده از آن است.

تولید قارچ گانودرما چگونه است؟

در گذشته گانودرما را از طبیعت برداشت می کردند. اما، با توجه به افزایش تقاضا برای مصرف قارچ گانودرما در دنیا روش تولید قارچ گانودرما در فضا های بسته ابداع شد. پرورش این قارچ کار چندان دشواری نیست و حتی در منزل نیز می توان آن را پروش داد و تولید کرد. برای مثال در ایران در شهرستان فسا مرکزی برای تولید قارچ راه اندازی شده است که ظرفیت تولید دو تن پودر قارچ گانودرما را به صورت سالیانه دارد. به دلیل خواص دارویی فراوانی که قارچ گانودرما دارد می توان به چشم یک کسب و کار خوب به آن نظر کرد.

قارچ گانودرما چگونه است؟

خواص قرص گانودرما

قرصی که از قارچ گانودرما تهیه می شود حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر، آمینو اسید ها، پلی ساکارید ها و دیگر مواد مغذی موجود در این قارچ است. از جمله خواص این قرص می توان به موارد زیر اشاره نمود:

برای سلامت قلب مفید است و سبب بهبود گردش خون می شود.

سبب محافظت از کبد و ریه ها می شود.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

اکسیر جوانی است.

از سلول ها و بافت های بدن در برابر آسیب و پیری محافظت می کند.

روند پیری را تا حد زیادی کند می کند.

سطح کلسترول خون را به اعتدال می رساند.

قیمت قرص قارچ گانودرما در دنیا

در دنیا گانودرما فرآورده با قیمت معمولی است. قرص قارچ گانودرما 500 میلی گرمی حاوی 90 کپسول با قیمتی در حدود 20 یورو به فروش می رسد.

اثرات درمانی قارچ گانودرما

پژوهش هایی در خصوص اثرات درمانی قارچ گانودرما صورت گرفته است. این پژوهش ها نشان می دهد که عصاره قارچ گانودرما اثرات ضد میکروبی دارد و می تواند باکتری هلیکوباکتر که عامل زخم های دستگاه گوارش است را نابود کند.

خواص ضد تومور قارچ گانودرما نیز از شناخته شده ترین خواص آن محسوب می شود. به ویژه در بهبود وضعیت بیمار در دوران نقاهت پس از شیمی درمانی نقش دارد. پژوهش ها نشان می دهد که عصاره قارچ گانودرما می تواند مانع رشد تومور های سرطانی گردد.

عصاره گانودرما مانع از ترشح هیستامین در بدن می شود و می تواند سبب کاهش التهابات و انواع واکنش های آلرژیک و خارش گردد. گانودرما سبب رفع خستگی می شود و پلی ساکارید های موجود در آن بر دیابت نوع دو اثر دارند. این قارچ سلامت عمومی بدن و وضعیت قلب و عروق را در بدن بهبود می بخشد. اثرات گانودرما بر پروستات مورد پژوهش های فراوانی واقع شده و نتایج رضایت بخشی را نشان داده است.

اثرات جانبی گانودرما

قارچ گانودرما می تواند درمان کننده ی بسیاری از بیماری ها باشد. اما، مانند هر گیاه دارویی دیگر عوارضی نیز برای آن شناخته شده است و برخی از افراد با شرایط خاص نباید آن را مصرف کنند. دوز مصرف گانودرما به مقدار توصیه شده باید رعایت گردد و لازم است افراد از مصرف بیش از اندازه به منظور بهره گیری بیشتر از خواص درمانی جداً خودداری کنند زیرا نتیجه ی عکس دریافت خواهند کرد.

مصرف قارچ گانودرما به دلیل داشتن خواص ضد انعقادی همراه با دارو های کاهنده ی فشار خون و نیز برای افرادی که مشکل انعقاد خون دارند ممنوع است.

دوز مصرف

در پژوهش های انجام شده مقدار مصرف گانودرما برای گرفتن بهترین نتیجه ذکر شده است. در این تحقیقات مقداری برابر با 1 تا 3 گرم و در بعضی از تحقیقات بین 3 تا 5 گرم گانودرما برای مصرف روزانه مناسب معرفی شده است. به طور کلی فرآورده های گانودرما که به صورت قهوه و چای هستند و در آب گرم تهیه می شوند را می توان یک یا دو بار در روز مصرف نمود و مقدار بیشتر از آن توصیه نمی شود.

فرآورده های مختلف گانودرما در قالب قهوه گانودرما، هات چاکلت، قرص و … به بازار عرضه می شوند. گفته می شود برای نتیجه گیری بهتر از خواص این قارچ، روزانه یک تا دو عدد قرص گانودرما قابل مصرف است.

منبع: fairvital

مطالب مرتبط

2 نظر در “قرص گانودرما چیست؟

  1. Hasan گفت:

    سلام همسرم سکته مغزی کرده سکته خفیف دست وپای راستش سنگین شدن یه سالی میشه الان به دیسک کم مبتلا شدن چه بایدکرد

    1. پشتیبانی سی سلامتی گفت:

      سلام و درود خدمت شما، بهتره در این مورد با پزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *