مقالات قارچ گانودرما

قارچ گانودرما چه نوع خواص دارویی دارد؟

گانودرما چه نوع خواص دارویی دارد؟
گانودرما چه نوع خواص دارویی دارد؟

خواص دارویی قارچ گانودرما سبب شده است که این قارچ در سراسر دنیا طرفداران زیادی پیدا کند و همه ساله محصولات متنوعی که از این قارچ تهیه شده اند روانه ی بازار شوند.

محصولات قارچ گانودرما چیست ؟

قارچ گانودرما نوعی قارچ با بافت چوبی و سفت است و نمی توان آن را به صورت عادی مانند قارچ های دیگر مصرف نمود. همچنین طعم تلخ این قارچ باعث شده است که ترکیب آن با قهوه برای طرفداران قهوه به یک نوشیدنی سالم مبدل گردد. از قارچ گانودرما محصولات مختلفی از قبلی انواع قهوه و هات چاکلت و قرص گانودرما تهیه می شود تا افراد مختلف با توجه به سلیقه و ذائقه ی خود بتوانند از خواص دارویی قارچ گانودرما بهره ببرند.

کمتر کسی امروزه آگاهی ندارد که اثر تقویت سیستم ایمنی گانودرما چیست . یکی از مهمترین خواص دارویی قارچ گانودرما تاثیر آن بر تقویت سیستم ایمنی بدن است که می تواند سبب درمان و پیشگیری انواع آلرژی ها و بیماری های خود ایمنی شود.

بیماری آلرژی بیماری قرن بیستم است و در عصر امروز بیماری های خود ایمنی بسیار شایع شده اند. این مساله نشان از اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. تقویت سیستم ایمنی بدن همچنین سبب می شود انسان کمتر به بیماری های ویروسی و … مانند آنفولانزا مبتلا شود.

کنترل پیشرفت سرطان

پژوهش ها نشان می دهند قارچ گانودرما این قابلیت دار که مانع از پیشرفت و رشد سلول های سرطانی گردد. پژوهشی که نتایج آن در سال 2011 منتشر شد، تاثیر مثبت مصرف گانودرما بر سرطان تخمدان را اعلام کرده است.

تاثیرات سم زدایی و فعالیت های آنتی اکسیدانی مواد موثره ی قارچ گانودرما به خوبی با سلول های سرطانی مقابله می کند. محققان پیش بینی می کنند این قارچ به عنوان درمان کمکی برای سرطان به بهبود سریع تر و بهتر بیماران کمک خواهد کرد.

امکان پیشگیری از دیابت

سلول های بدن انرژی خود را از گلوکز دریافت می کنند و میزان جذب آن با هورمون انسولین کنترل می شود. دیابت زمانی ایجادمی شود که هورمون انسولین کافی ترشح نشود و یا سلول ها نسبت به این هورمون مقاومت پیدا کنند. این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها با مصرف انسولین مصنوعی کنترل می شود.

مصرف قارچ گانودرما می تواند مانع از مرگ سلول های ترشح کننده ی انسولین در بدن شود و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

تنظیم فشار خون

یکی از خواص قارچ گانودرما در رابطه با تنظیم فشار خون و بهبود سلامت قلب و عروق است. مصرف این قارچ می تواند سبب کاهش تجمع کلسترول در جداره ی رگ ها نیز بشود. البته مصرف همزمان قارچ گانوردما با دارو های کاهنده فشار خون و ضد انعقاد خود باید حتماض با مشورت پزشک صورت گیرد.

مواردی که در بالا گفته شد معدودی از خواص دارویی قارچ گانودرما هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *