مقالات قارچ گانودرما

گانودرما چه تاثیراتی بر بیماری ها دارد؟

چه تاثیراتی بر بیماری ها دارد؟
چه تاثیراتی بر بیماری ها دارد؟

هزاران سال است که در شرق دور تاثیرات قارچ گانودرما به عنوان گیاهی دارویی مورد استقبال مردم مشرق زمین قرار گرفته است. گانودرما لوسیدوم نام علمی این قارچ است که در زبان محلی چینی به نام قارچ لینگژی یا قارچ جاودانگی آن را می شناسند.

از این قارچ برای درمان اختلالات کلیوی، اختلالات کبدی، برونشیت، آسم، زخم های دستگاه گوارش، رفع خستگی، رفع بی خوابی، بهبود سلامت قلبی و عروقی، سرطان و بسیاری از بیماری های دیگر در طب سنتی چین استفاده می شده است. بیش از 100 نوع پلی ساکارید با خواص دارویی در آن یافت می شود.

تاثیرات قارچ گانودرما بر از بین بردن باکتری ها

تحقیقات علمی زیادی در خصوص خواص ضد میکروبی قارچ گانودرما صورت گرفته است. مشخص شده است مصرف خوراکی قارچ گانودرما سبب از بین بردن باکتری ها ویروس ها در دستگاه گوارش و بدن می شود و مقاومت بدن را نسبت به بیماری ها افزایش می دهد. این قارچ دارویی خواص ضد التهابی، ضد اکسید شوندگی و محافظت در برابر پرتو دارد.

تاثیرات قارچ گانودرما بر درمان تومور های سرطانی

خواص ضد توموری قارچ گانودرما به تنهایی و در ترکیب با گیاهان دارویی دیگر مورد پژوهش و تحقیق قرار گرفته است. اثبات این تاثیرات نیاز به تحقیقات بالینی بیشتری دارد اما تاثیر قارچ گانودرما بر بهبود عوارض سوء شیمی درمانی و پرتودرمانی اثبات شده است. در یک مورد از تحقیقات مصرف گانودرما باعث کاهش 80 درصدی اندازه تومور شده است.

تاثیر گانودرما بر دیابت

ترکیبات موثره گانودرما سبب کاهش مقاومت به انسولین می شود و می تواند سطح انسولین در پلاسمای خون را کاهش دهد.

تاثیر گانودرما بر آلرژی

پژوهش های جدید حاکی از آن است که عصاره ی قارچ گانودرما جلوی خارج و آلرژی را می گیرد. این خاصیت در افرادی که حساس به گزش حشرات هستند باعث درمان سریعتر می شود.

تاثیر گانودرما برمغز

عصاره ی قارچ گانودرما اثر محافظتی بر هیپوکامپ مغز دارد و مانع از تخریب های اکسایشی از سوی رادیکال های آزاد بر مغز می شود. به همین دلیل می تواند سبب بهبود حافظه و ممانعت از ایجاد آسیب های جدی برای اعصاب هیپوکامپ شود.

عوارض جانبی

تنها عارضه ی شناخته شده در مورد مصرف گانودرما تداخل با داروهای ضد انعقاد خون و ممانعت از انعقاد در افرادی است که چنین مشکلی دارند. به همین دلیل در صورت ابتلا به بیماری های خاص خونی و مصرف دارو های ضد انعقاد و دارو های ضد فشار خون باید از مصرف گانودرما اجتناب کرد.

میزان مصرف

می توان روزانه یک یا دوبار از فرآورده های گانودرما مانند قرص گانودرما، قهوه گانودرما و … استفاده نمود. این قارچ دارویی پر ارزش سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع خستگی و بهبود کیفیت خواب نیز می شود.

موارد گفته شده برخی از خواص و تاثیرات قارچ گانودرما در درمان بیماری ها است.

منبع: supreme nutrition products

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *