مقالات قارچ گانودرما

مزایای استفاده از گانودرما برای پوست

استفاده از گانودرما برای پوست شما
استفاده از گانودرما برای پوست شما

خواص گانودرما برای پوست ، مو و سلامتی فراوان است. قارچ گانودرما یکی از دارو های طب سنتی چین بوده و از آن برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کرده اند.

در چند هزار سال گذشته که این قارچ در کشور های شرق آسیا مورد بهره برداری قرار می گرفته است، از آن به عنوان قارچ جاودانگی و اکسیر جوانی یاد می کرده اند. افسانه های زیادی در خصوص خواص جوانسازی این قارچ گفته شده است. این قارچ می تواند به مصرف کنندگان خود سلامتی، زیبایی و جوانی هدیه کند.

مواد موثره گانودرما

قارچ گانودرما لوسیدوم که با نام های محلی لینگژی و رِیشی نیز شناخته می شود، گونه های مختلفی در دنیا دارد. خواص گانودرما برای پوست و دیگر جنبه های سلامتی متاثر از موادی است که درون آن وجود دارد. این قارچ سرشار از مواد آلکالوئید، پلی ساکارید های دارویی، تری ترپن، گانودر میک اسید و کومارین است.

کند کردن روند پیری

یکی از تاثیرات و خواص گانودرما برای پوست به علت وجود پروتئین 8 و گانودرمیک اسید است. این اسید خواص ضد التهابی و ضد آلرژی دارد. این دو ماده هر دو هماهنگ با هم عمل کرده و سبب بهبود گردش خون در بدن می شوند. تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش رادیکال های آزاد در بدن در نهایت سبب کاهش سرعت ایجاد چین و چروک های پوستی می گردد.

گردش خون بهبود یافته نیز سبب می شود حالت کشسانی پوست بهبود پیدا کند و ظاهر پوست شاداب و تر و جوان تر شود.

بهبود مشکلات پوستی با گانودرما

خواص گانودرما برای پوست محدود به جوانسازی و کند کردن روند پیری نمی شود. پژوهش های مختلف نشان می دهند که قارچ گانودرما لوسیدوم قابلیت درمان بسیاری از عارضه های پوستی را نیز دارد.

زخم، آفتاب سوختگی، جای نیش حشرات، حساسیت های پوستی و .. همگی می تواند با مصرف گانودرما در روند بهبود خود سرعت بیشتری را شاهد باشند. در این رابطه نیز خواص ضد التهابی گانودرما است که نقش ایفا می کند.

تاثیر گانودرما بر رشد مو

مصرف گانودرما در طب سنتی چین برای ممانعت از کچلی تجویز می شده است. وقتی گانودرما با دیگر گیاهان موثر بر رشد مو ترکیب می شود به عنوان داروی بسیار موثری برای جلوگیری از ریزش مو می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. گانودرما به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان مانع از ریزش مو در اثر استرس نیز می شود.

تاثیر گانودرما بر رنگ مو

گانودرما مانع از این می شود که مو ها رنگ طبیعی خود را از دست بدهند. سفید شدن مو ها نیز از عوارض پیری است که گانودرما به خوبی با آن مقابله می کند.

محصولات گانودرما

گانودرما به شیوه های متفاوتی برای مصرف عرضه می شود. یکی از محبوب ترین محصولات آن قهوه گانودرما است. این سوال پیش می آید که خواص قهوه گانودرما چیست و آیا خواص گانودرما برای پوست را در خود دارد؟ پاسخ به این پرسش مثبت است.

منبع: stylecraze

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *