مقالات قارچ گانودرما

خواص و درمان دارویی قارچ گانودرما برای انواع دردهای معده

و درمان دارویی قارچ گانودرما برای انواع دردهای معده
و درمان دارویی قارچ گانودرما برای انواع دردهای معده

خواص قارچ گانودرما برای معده و برای سلامتی عمومی بدن از دیرباز در طب سنتی چین مورد توجه قرار گرفته است. این قارچ شگفت انگیز برای درمان درد های معده تاثیر بسیاری داشته است.

درد های اسیدی

پژوهش ها نشان داده اند اسید معده مسبب بسیاری از درد های معده است و می تواند حتی منجر به ایجاد زخم معده گردد. تحقیقات انجام شده به خوبی نشان داده اند که عصاره ی قارچ گانودرما می تواند درد و حتی زخم ناشی از اسید معده و عدم ترمیم بافت مخاطی معده را درمان کند.

مکانیزم اثر گانودرما بر درد های معده

همانطور که احتمالاً می دانید، درد های معده عمدتاً ریشه های عصبی دارند. قارچ گانودرما حاوی مواد موثره ای است که می تواند مستقیما سبب تسکین التهابات بافت معده شود. خواص قارچ گانودرما برای معده محدود به این مورد نیست. قارچ گانودرما لوسیدوم از طرف دیگر با ایجاد آرامش و کاهش استرس می تواند زمینه های بروز درد های معده را نیز کنترل کند.

ضمناً بهبود کیفیت خواب و افزایش سطح انرژی نیز از دیگر خواص قارچ گانودرما است که سلامت عمومی بدن از جمله سلامت معده را تضمین می کند.

تاثیر گانودرما بر بیماری های خود ایمنی

برخی از درد های معده و زخم های معده و در کل دستگاه گوارش ناشی از ضعف سیستم ایمنی بدن و بیماری های خود ایمنی است. گانودرما با تقویت و سلامت کردن سیستم ایمنی بدن تا حد زیادی می تواند بر کاهش چنین درد هایی موثر واقع گردد.

مواد آنتی اکسیدان

عصاره ی قارچ گانودرما سرشار از مواد آنتی اکسیدان است. این مواد می توانند در بدن با رادیکال های آزاد که مسبب بسیاری از بیماری های خطرناک از جمله سرطان هستند مقابله کنند. به همین دلیل مصرف منظم گانودرما از ابتلا به بسیاری از انواع سرطان به ویژه سرطان معده پیشگیری خواهد کرد و نقش موثری در درمان آن ها نیز خواهد داشت.

همچنین در پژوهش های بالینی اثبات شده است که مصرف قارچ گانودرما به خوبی می تواند عوارض ناشی از شیمی درمانی و پرتو درمانی بر بدن را تسکین دهد. به همین دلیل مصرف آن برای چنین افرادی توصیه می شود.

گانودرما برای زخم معده

زخم معده نوعی بیماری است که در اثر اختلال سیستم دفاعی و ترمیمی معده ایجاد می شود. ایجاد زخم معده متاثر از عوامل مختلفی مانند عفونت هلیکوباکتر، دارو های غیر استروئیدی ضد التهابی، بیماری های کبدی و بسیاری از عوامل خارجی مانند سیگار کشیدن، استرس فیزیولوژیکی، حذف وعده صبحانه، کمبود خواب و … است.

خواص قارچ گانودرما برای معده در طب سنتی چین سبب شده است در مورد تاثیر آن بر درمان زخم معده پژوهش هایی انجام گیرد.

تا کنون در بررسی خواص قارچ گانودرما برای معده در درمان زخم معده موش های صحرایی اثبات شده است.

منبع: ncbi

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *