مقالات قارچ گانودرما

گانودرما چه تاثیری بر درمان افسردگی دارد؟

چه تاثیری بر درمان افسردگی دارد؟
چه تاثیری بر درمان افسردگی دارد؟

در پژوهش علمی رابطه گانودرما و افسردگی روی حیوانات آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفته است. در این نوشته نتایج حاصل از این پژوهش را خواهید خواند.

چرا قارچ گانودرما مورد پژوهش قرار می گیرد؟

قارچ گانودرما از دیرباز به عنوان یک قارچ دارویی و حتی به نام اکسیر جاودانگی در شرق آسیا شناخته  شده است. پیشینیان چین و ژاپن ید طولایی در درمان بیماریها با قارچ گانودرما دارند. این قارچ چند هزار سال است که جایگاه ویژه ی خود را در طب سنتی چین حفظ نموده است.

در دنیای امروز برای فرار از مواد دارویی شیمیایی با عوارض ناخواسته ی بسیار، پژوهشگران در تلاشند تا با کمک گرفتن از طبیعت به بهترین شکل ممکن راهکار هایی برای درمان انواع بیماری ها پیدا کنند.

قارچ گانودرما یکی از گیاهان با پتانسیل بالقوه ی عالی برای پژوهش است و البته برای اثبات دقیق اثرگذاری آن بر هرکدام از بیماری ها به پژوهش های علمی بالینی بسیاری نیاز است.

ترکیبات موثره گانودرما

قارچ دارویی گانودرما در سه دهه ی گذشته نتایج پژوهشی بسیاری در مورد این قارچ در دنیا منتشر شده است. این قارچ از دهه 1970 میلادی به صورت تجاری قابل دسترسی بوده است و امروزه نیز توسعه پیدا کرده و عرضه ی آن به تناسب تقاضا، افزایش داشته است. در واقع هزاران تن قارچ گانودرما در دنیا به منظور مصارف دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیش از 400 نوع ترکیب فعال و موثر در این قارچ وجود دارد. برای مثال پلی ساکارید ها و تری ترپن ها دو ماده موثره مهم هستند و اثرات دارویی اثبات شده دارند.

گانودرما و افسردگی

با توجه به ترکیبات موثره ای که در قارچ گانودرما شناسایی شده است، رابطه گانودرما و افسردگی ، گانودرما و درمان سرطان، گانودرما و کاهش التهاب، گانودرما و انواع بیماری ها مورد پژوهش علمی قرار گرفته اند.

تاثیرات مثبت گانودرما بر کیفیت خواب، افزایش سطح انرژی و همچنین بر سلامت عمومی بدن مربوط به ترکیباتی است که درون این گیاه دارویی وجود دارند و در بدن تاثیر خود را نشان می دهند. تاثیر محافظتی گانودرما بر اعصاب نیز تا کنون اثبات شده است.

ممانعت از تشنج در موش ها

آزمایشی که در این خصوص انجام گرفته است به خوبی نشان داده است که ترکیبات عصاره ی آبی گانودرما به خوبی مانع از تشنج در موش های آزمایشگاهی شده اند. پس این قارچ تاثیر زیادی بر اعصاب دارد.

رفع اضطراب

در آزمایشگاه با دستگاهی به صورت مصنوعی موش ها را دچار اضطراب و استرس کرده و با این روش تاثیر مصرف گانودرما بر کاهش استرس و اضطراب را مورد بررسی قرار دادند. خوشبختانه نتایج این پژوهش در مورد گانودرما مثبت اعلام شد.

پژوهشی که در این نوشته در خصوص رابطه گانودرما و افسردگی معرفی شد، تاثیر مثبت این گیاه دارویی را اثبات می کند.

منبع: researchgate

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *