مقالات قارچ گانودرما

تاثیر درمانی گانودرما بر استرس

درمان و از بین بردن استرس با گانودرما
درمان و از بین بردن استرس با گانودرما

برای شرح رابطه گانودرما و استرس یعنی تاثیر درمانی گانودرما بر استرس به بررسی ویژگی های این گیاه دارویی چند هزار ساله می پردازیم.

استرس همیشه در کمین ماست. اگر بپذیریم که استرس چه مثبت و چه منفی، چه خفیف و چه شدید همیشه در زندگی روزمره ی ما انسان ها وجود دارد، باید به دنبال راه حل مناسبی برای مواجه شدن با آن باشیم.

گانودرما و استرس : گیاهی انطباق دهنده

گیاهان دارویی که به بدن انسان قابلیت مقابله با استرس می دهند اصطلاحاً آداپتوژن یا انطباق دهنده هستند. یکی از مهمترین گیاهان در این دسته قارچ گانودرمای قرمز است. قارچ گانودرما علاوه بر خواص ضد ویروسی و ضد باکتری، دارای خاصیت ضد التهابی نیز هست و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

گانودرما و استرس : آدرنالین

استرس از طریق سیستم اعصاب ادراک می شود و پیام آن به مرکز فرمان مغز (هیپوتالاموس) منتقل می گردد. این مرکز پیامی را به غدد فوق کلیوی تحریک کننده ی هورمون های استرس مانند کوتیزول و اپی نفرین می فرستد. گانودرما پاسخ های استرس را تعدیل می کند.

گانودرما و استرس : بی خوابی و اضطراب

تاثیر قارچ گانودرما برای رفع استرس بنیادین است. قارچ گانودرما آرامش اعصاب ایجاد می کند و از این طریق می تواند بی خوابی های عصبی را درمان کند.

قارچ گاودرما گیاه دارویی عالی برای آرام کردن ذهن، کاهش اضطراب، بهبود کیفیت خواب، تمرکز و ایجاد مقاومت در بربر استرس به شمار می رود.

آیا مصرف قارچ گانودرما خطر ندارد ؟

این قارچ دارای خواص شگفت انگیز، کاملاً ایمن به شمار می رود. قارچ گانودرما می تواند سطح قند خون را تعدیل کند و فشار خون را پایین بیاورد. البته در صورت مصرف دارو های دیابت و فشار خون باید در مصرف آن احتیاط نمود و اب پزشک مشورت کرد.

مصرف گانودرما

گانودرما قارچی خوراکی به شمار نمی رود. زیرا بافتی چوبین و غیر قابل گوارش برای انسان دارد. از این رو عصاره و دمنوش گانودرما را مورد استفاده قرار می دهند. در این راستا کپسول های دارویی نیز که فرآورده ی گانودرما با دوز مشخص هستند، در بازار وجود دارد.

درمانی برای استرس های طولانی مدت

استرس های ماندگار و طولانی مدت می توانند عوارض عدیده ای برای بدن انسان ایجاد کنند. یکی از خواص مهم گانودرما کاهش عوارض استرس های طولانی مدت است. فرآورده های گانودرما در ترکیب با قهوه و شکلات داغ برای مصرف روزانه تاثیر مطلوبی در پی خواهند داشت.

موارد مصرف

منتظر نمانید تا استرس کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. پیش از آن خود را برای مواجهه با استرس های روزانه تقویت کنید. برای این کار می توانید مصرف گانودرما را در برنامه روزانه ی خود جای دهید.

رابطه ی تنگاتنگ گانودرما و استرس در جهت کاهش آن و ایجاد آرامش سبب محبوبیت مصرف آن شده است.

منبع: botanica health

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *