مقالات قارچ گانودرما

بهترین طریقه مصرف قارچ گانودرما چیست؟

طریقه مصرف قارچ گانودرما چیست؟
طریقه مصرف قارچ گانودرما چیست؟ 1

اگر در مورد نحوه مصرف قارچ گانودرما سوال دارید، پاسخ سوال خود را در ادامه ی این متن دریافت خواهید کرد. نحوه مصرف قارچ گانودرما به دلیل خواص شگفت انگیز این قارچ مورد توجه قرار گرفته است. نظرات مختلفی در مورد بهترین نحوه مصرف قارچ گانودرما وجود دارد.

چای گانودرما

یکی از روش های مصرف گانودرما، درست کردن چای گانودرما است که البته خود به شیوه های مختلفی انجام می شود. آیا بهتر است آن را 10 دقیقه دم کنید؟ یا چند ساعت آن را بجوشانید؟ باید بدانید که دم کردن چند دقیقه ای قارچ گانودرمای فرآوری نشده نمی تواند عصاره ی آن را استخراج کند. زیرا این قارچ بافت سفت و محکمی دارد.

برای درست کردن چای گانودرما، می توان 30 تا 40 گرم گانودرما ( به صورت پودر یا برش هایی از قارچ کامل) را در یک لیتر آب استفاده کرد. پس از درست کردن چای گانودرما می توانید تا چند روز آن را در جای خنک نگهداری کنید.

استخراج مواد موثره

دیواره های سلولی سفت و محکم قارچ گانودرما حاوی مواد موثره دارویی و مفیدی هستند که با کمی حرارت دادن استخراج می شوند. این یعنی قارچ کامل گانودرما برای آزاد سازی مواد موثره نیاز دارد روی حرارت ملایم کمی پخته شود.

طعم قارچ گانودرما

طعم قارچ گانودرما به گونه ای نیست که مورد پسند تمام افراد قرار بگیرد. این موضوع بر نحوه مصرف قارچ گانودرما نیز اثر گذاشته است. به همین دلیل است که قارچ گانودرما را در ترکیب با مواد طعم دار کنند و به ویژه در ترکیب با قهوه و شکلات مصرف می کنند.

قهوه گانودرما چیست و چه خواصی دارد ؟

قهوه گانودرما، در واقع ترکیبی از قهوه و قارچ گانودرما است که خواص مفیدی برای سلامتی دارد و برای مصرف روزانه تولید شده است. کافئین زیادی که در قهوه وجود دارد برای سلامتی مضر است و وقتی قهوه با قارچ گانودرما ترکیب می شود میزان کافئین آن به اعتدال می رسد.

ترکیبات پلی ساکاریدی، فیبر، عصاره ی اتانولی و مواد موثره دارویی مهمی در گانودرما وجود دارد که برای سلامت عمومی بدن مفید هستند. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند، بر بهبود بیماری روماتیسم اثر دارند، رفع خستگی می کنند و سطح انرژی افراد را افزایش می دهند.

تولید قهوه گانودرما

قهوه گانودرما را، که یکی از رایج ترین شیوه های مصرف گانودرما ست، از ترکیب قهوه و عصاره ی گانودرما به دست می آورند و به صورت پودر قهوه ی فوری عرضه می کنند.

دوز مصرف گانودرما

برخی از خواص گانودرما اثبات شده اند و برخی دیگر نیازمند انجام آزمایش های بالینی بیشتر هستند. در هر حال، دوز استاندارد مصرف عصاره ی استخراج شده ی گانودرما 5.2 گرم است. اما این مقدار نیز متاثر از نحوه مصرف قارچ گانودرما خواهد بود.

منبع: examine ، youtube

2 نظر در “بهترین طریقه مصرف قارچ گانودرما چیست؟

  1. محمد گفت:

    پدر من سه ماهه گانودرما خالص مصرف می‌کنه، یکماهه که سرفه هاش کاملا قطع شده.

    1. بسیار خرسندیم از این بابت . امیدواریم همیشه سلامت باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *