مقالات قارچ گانودرما

تاریخچه گانودرما و نحوه مصرف آن

تاریخچه قارچ گانودرما و سابقه ی خوب چند هزار ساله در طب سنتی چین، سبب شده است که این قارچ در دنیای امروز نیز طرفداران زیادی پیدا کند. در تاریخچه قارچ گانودرما ذکر شده است که به این قارچ عنوان اکسیر جوانی اطلاق می شده است و امروزه پژوهشگران در تلاشند تا با علم ثابت کنند که خواص گانودرما چیست .

تولید قارچ گانودرما

قارچ گانودرما در آب و هوای شرق آسیا رشد می کند و امروزه مشخص شده است که نحوه روش تولید قارچ گانودرما چگونه است ؟ به همین دلیل تقاضای مردم دنیا برای مصرف این قارچ دارویی با ارزش با عرضه ی مناسب تامین خواهد شد.

مصرف روزانه گانودرما

قارچ گانودرما به صورت فرآورده هایی در ترکیب با قهوه و شکلات جای خود را برای مصرف روزانه باز کرده اند. قارچ گانودرما در ترکیب با قهوه و شکلات بسیار خوشمزه تر می شود و می تواند در کنار قهوه، مضاعف کننده ی فواید آن و کاهنده ی مضرات آن نیز باشد.

به جز قهوه، در دنیا فرآورده های گانودرما به صورت قرص و کپسول نیز عرضه می شوند تا با دوز مشخصی به مصارف دارویی برسند.

کاربرد دارویی قارچ گانودرما

قارچ گانودرما حاوی گروهی از تری ترپن ها به نام گانودریک اسید است. این مواد ساختار شیمیایی مشابه هورمون های استروئیدی دارند. همچنین مواد دیگری که در قارچ ها یافت می شود مانند انواع پلی ساکارید ها مانند بتا گلوکان، کومارین، مانیتول و آلکالوئید ها در آن یافت می شود. استرول های استخراج شده از گانودرما شامل گانودرول، گانودرنیک اسید، گانودریول، گانودرمانونتریول و .. است.

پژوهش ها نشان می دهند که قارچ گانودرما به عنوان درمان کمکی برای سرطان تا کنون نتایج خوبی نشان داده است.

گانودرما ضد پیری

اثرات سودمند قارچ دارویی گانودرما باید مورد پژوهش های دقیق قرار بگیرد. اما طبق تاریخچه قارچ گانودرما می توان گفت مصرف این قارچ در چین و ژاپن از 4000 سال پیش تا کنون، اتفاقی نیست. در گذشته، گانودرما مورد مصرف پادشاهان و ثروتمندان بوده است. این قارچ عملکرد شناختی مغز را نیز بهبود می بخشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

 درمان بیماری های مختلف با گانودرما  که عبارتند از:

روماتیسم

ضعف اعصاب

برونشیت مزمن

آسم

زخم های گوارشی

آلرژی

میگرن

مشکلات پیش آمده در اثر ارتفاع

بیماری های قلبی و عروقی

خواص قارچ گانودرما

قارچ گانودرما حاوی ترکیبات منحصر به فرد و ارزشمندی است. انواع ویتامین ها، مواد معدنی، عناصر کمیاب، فیبر، آمینو اسید های ضروری و .. در آن وجود دارد. این مواد خواص ضد التهابی و ضد آلرژی دارند.

باید گفت که در تاریخچه قارچ گانودرما بی دلیل نام قارچ جاودانگی را به آن نداده اند. قارچ گانودرما تا اندازه ی زیادی مانع از پیری زود رس می شود.

منبع: hando

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *