مقالات قارچ گانودرما

تاثیر قارچ گانودرما چه بر درمان چربی خون؟

گانودرما چه تاثیری بر درمان چربی خون دارد ؟
گانودرما چه تاثیری بر درمان چربی خون دارد ؟

تاثیر گانودرما بر چربی خون به عنوان قارچی که سالیان سال در طب سنتی برای درمان انواع بیماری ها مورد مصرف قرار می گرفته است، در قالب تاثیر خواص قارچ گانودرما بر سلامت قلبی-عروقی مورد بررسی قرار گرفته است.

قارچ گانودرما با سابقه ی 2000 ساله، در حال جذب روز افزون محبوبیت در جامعه ی بشری است. در این راستا پژوهش های علمی زیادی همه ساله در سراسر دنیا برای پی بردن به خواص دارویی این قارچ انجام می شوند.

کاربرد های گانودرما

قارچ گانودرما که بومی مناطق شرق آسیا است از قدیم الایام برای درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد داشته است. یکی از کاربرد های آن درمان فشار خون و درمان بیماری های اعصاب بوده است. البته از این قارچ به عنوان اکسیر جوانی یاد می شود و برای مقاصد زیبایی و رشد مجدد مو ها نیز کاربرد دارد.

چربی خون چیست ؟

وجود چربی در بدن انسان امری طبیعی است. در واقع چربی برای فعالیت های زیستی بدن و جذب و استفاده از ویتامین ها و همچنین ساخت سلول های جدید و هورمون ها لازم و ضروری است.

چربی در خون انسان قابلیت انحلال ندارد و برای حرکت در خون به نوعی پروتئین به نام لیپو پروتئین می چسبد. دو دسته لیپو پروتئین وجود دارد : LDL بد و HDL خوب!

اگر کلسترول خوب در خون انسان زیاد شود چربی مازاد را برای دفع به کبد بر می گرداند. اما، اگر کلسترول بد زیاد شود در دیواره ی رگ ها رسوب کرده و سبب گرفتگی عروق و رگ های خونی می شود و می تواند سکته را در پی داشته باشد. به همین دلیل برای سلامت قلب و عروق باید چربی بد خون را مورد بررسی قرار داد.

پژوهشی با گانودرما

در پژوهشی در خصوص تاثیر گانودرما بر چربی خون و بیماری های قلبی و عروقی مجموعه ای از 398 فرد بیمار انتخاب شدند. مصرف 1.5 تا 3 گرم گانودرما به صورت روزانه به مدت 12 تا 16 هفته در دستور کار این پژوهش قرار داشت.

در کنار استفاده از گانودرما، به برخی از این افراد دارونما داده شد. این پژوهش توانست تا حدودی تاثیر گانودرما بر چربی خون را نشان دهد. در این پژوهش برای بررسی تاثیر گانودرما بر بیماری های قلبی و عروقی، تاثیر آن بر قند خون نیز اندازه گیری شد.

پژوهش های دیگر

مواد موثره ی موجود در قارچ گانودرما از رسوب چربی بد در دیواره ی رگ های خونی جلوگیری می کند. در یکی از پژوهش های انجام شده کاهش 18 درصدی چربی خون پس از استفاده از گانودرما برای موش های آزمایشگاهی اثبات شده است.

قارچ گانودرما می تواند فشار خون را نیز تنظیم کند و در کنار کاهش چربی از بروز حملات قلبی و سکته های مغزی جلوگیری شود.

منبع: cochrane library


پیشنهاد سی‌سلامتی برای درمان چربی خون با استفاده از گانودرما

قهوه گانودرما نوع موکا به علاوه بر اثراتی از جمله کاهش خطرات بیماری قلبی و عروقی ، رفع مشکلات پوستی ، تنظیم فشارخون ، تنظیم قند خون و … میتواند میزان چربی خون را تا حد نرمال کاهش دهد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *