مقالات قارچ گانودرما

تاثیر گانودرما در درمان بیماری پارکینسون

گانودرما در درمان بیماری پارکینسون
گانودرما در درمان بیماری پارکینسون

پژوهش های متعددی اثبات کرده اند که التهابات عصبی در ابتلا به بیماری پارکینسون نقش دارند. از این جهت تاثیر گانودرما بر بیماری پارکینسون از طریق تاثیر بر کاهش التهابات عصبی مورد بررسی قرار گرفته است. به طور بالقوه تاثیر گانودرما بر بیماری پارکینسون به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و تقویت کنندگی سیستم ایمنی بدن رخ می دهد.

نقش گانودرما بر بیماری پارکینسون

فرضیه تاثیر گانودرما بر بیماری پارکینسون در پژوهش های مختلفی مورد آزمایش قرار گرفته است. مهمترین تاثیر دارویی قارچ گانودرما بر سلامتی تقویت سیستم ایمنی بدن است و می تواند نقش پیشگیرانه برای بسیاری از بیماری ها داشته باشد.

پارکینسون چیست؟

بیماری پارکینسون، با مبتلا کردن مغز سبب می شود که سلول های جسم سیاه، ترشح دوپامین را متوقف کنند. به این ترتیب مغز به درستی نمی تواند پیام های در مورد نحوه و زمان حرکت را به بدن مخابره کند و کنترل عضلات از دست می رود.

تاثیرات  قارچ گانودرما بر  بیماریها

تاثیر گانودرما بر بیماری پارکینسون و دیگر بیماری ها با کمک به کاهش التهابات و رفع عوارض ناشی از استرس های روزمره است. در گذشته از این قارچ به نام اکسیر جوانی یاد می کرده اند و تاثیرات قارچ گانودرما بر درمان برخی از بیماری ها اثبات شده است.

درمان پارکینسون با قارچ گانودرما

تاثیر گانودرما بر بیماری پارکینسون با تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به برقراری تعادل بدن در شرایط استرس مانند حوادث، بی خوابی ،قرار گرفتن در برابر مواد سمی، عفونت و …است. قارچ گانودرما می تواند حافظه افراد و عملکرد کلی مغز را نیز بهبود ببخشد.

چقدر گانودرما در روز میتوانیم مصرف کنیم؟

فرآورده های مختلفی از گانودرما به صورت کپسول، قهوه گانودرما و .. وجود دارد. برای دستیابی به تاثیر گانودرما بر بیماری پارکینسون لازم است روزانه بین 1 تا 3 گرم از این قارچ مورد استفاده قرار بگیرد. گرچه اثبات این مدعا مبنی بر تاثیر گانودرما بر بیماری پارکینسون نیازمند پژوهش های بالینی بیشتری است، تاثیرات مثبت آن تا حدودی دیده شده است.

مواد غذایی مفید برای درمان پارکینسون

غلات سبوس دار، برنج قهوه ای، ماست، سبزیجات، آلو، عدس، انجیر، مایعات کافی، غذا های پروتئینی، مواد لبنی، حبوبات، مکمل های ویتامین ب و .. از جمله مواد غذایی مفید برای بیماری پارکینسون هستند.

آیا بیماری پارکینسون قابل درمان است ؟

برای درمان پارکینسون، مغز بیماران به دوپامین نیاز دارد. از آنجا که سلول های ترشح کننده ی دوپامین در این بیماری از بین می روند، درمان های دارویی تنها می توانند به مغز دوپامین برسانند اما به طور ریشه ای نمی توانند سبب درمان پارکینسون شوند.

پژوهش های نوین در جهت بازتولید سلول های آسیب دیده از طرق مختلف مانند استفاده از سلول های بنیادی، برای درمان پارکینسون انجام گرفته و برخی از آن ها تا حدودی موفقیت آمیز بوده اند.

منبع: ganoderma town

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *