مقالات قارچ گانودرما

میزان و اثر مصرف قارچ گانودرما بر تیروئید

و اثر مصرف قارچ گانودرما بر تیروئید
و اثر مصرف قارچ گانودرما بر تیروئید

قارچ گانودرما محصولاتی دارد که می توانند به صورت روزانه مصرف شوند. زمانی که مصرف فرآورده های این قارچ منظم و روزانه باشد، عملکرد اندام های بدن را به حالت طبیعی خود بر می گرداند و این رمز تاثیر گانودرما بر کم کاری تیروئید و دیگر بیماری هاست.

خاصیت گانودرما بر کم کاری تیروئید

تاثیر گانودرما بر کم کاری تیروئید در کنترل آهسته ی این بیماری مثبت است. تاثیر گانودرما بر کم کاری تیروئید سبب شده است تا افرادی که از اختلالات تیروئید رنج می برند به مصرف آن جذب شوند. گانودرما می تواند حس ناخوشایند تهوع صبحگاهی را از بین ببرد. افرادی که دچار کم کاری تیروئید هستند اغلب دار خستگی و کمبود انرژی می شوند. یکی از موارد تاثیر گانودرما بر کم کاری تیروئید این است که سطح انرژی افراد را افزایش می دهد. همچنین عوارض دیگری که اختلالات تیروئید بر پوست، مو، خلقیات و .. دارند را تا حدی مرتفع می کند.

درمان و کنترل کم کاری تیروئید

تاثیر گانودرما بر کم کاری تیروئید ظرف 10 تا 15 روز پس از مصرف بروز پیدا می کند. به طور کلی برای درمان و کنترل کم کاری تیروئید به جز تحت نظر پزشک بودن، باید تغذیه مناسب داشت، مصرف پروتئین را افزایش داد، از خوراکی های پروبیوتیک استفاده کرد، از عوامل استرس زا دوری کرد و …

فواید دارویی گانودرما بر بیماریها

قارچ گانودرما لوسیدوم حاوی کربوهیدرات های پیچیده ای است و بخشی از آن را پلی ساکارید های محلول در آب تشکیل می دهند. تری ترپنوئید، پروتئین و آمینو اسید نیز در آن وجود دارند. پژوهشگران دریافته اند که پلی ساکارید های محلول در آب فعال ترین ماده در قارچ گانودرما لوسیدوم است و خواص دارویی قارچ گانودرما از جمله خواص ضد توموری، کاهندگی فشار خون و تقویت کنندگی سیستم ایمنی بدن را به این مواد نسبت می دهند.

ماده ی دیگری به نام گانودریک اسید در این قارچ وجود دارد که می تواند به درمان آلرژی ها کمک کند و عملکرد کبد را بهبود بخشد.

عوارض جانبی استفاده بیش از حد از قارچ گانودرما

طعم تلخی که قارچ گانودرما دارد به علت وجود ماده ای به نام تری ترپن در آن است که ماده ای مفید محسوب می شود.  با توجه به تمام فوایدی که برای این قارچ ذکر شده است نباید رابطه گانودرما و تیروئید و یا دیگر بیماری ها سبب شود تا افراد بدون در نظر گرفتن برخی از ملاحظات دست به مصرف بیش از حد بزنند.

تاثیر گانودرما بر کم کاری تیروئید هرچقدر هم که شگفت انگیز باشد، قارچ گانودرما نباید همزمان با دارو های کاهنده ی فشار خون و یا داروهای ضد انعقاد خون مصرف شود و ضمناً افرادی که دچار مشکلات انعقادی خون هستند نیز نباید از فرآورده های این قارچ مصرف کنند.

تاثیر هات چاکلت گانودرما بر کم کاری تیروئید

آیا تاثیر گانودرما بر کم کاری تیروئید و دیگر بیماری ها اثبات شده شده است؟ پژوهش های متعددی در این زمینه در ژاپن، چین، آمریکا و بریتانیا در 30 سال گذشته انجام گرفته است. برخی از این پژوهش ها تاثیر مثبت گانودرما را تایید کرده اند. هات چاکلت قارچ گانودرما یکی از فرآورده هایی است که می تواند به منظور بهره گیری از خواص درمانی گانودرما به صورت روزانه مصرف شود.

منبع: reishi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *