مقالات قارچ گانودرما

درمان بیماریها با قارچ گانودرما

بیماریها با قارچ گانودرما min
بیماریها با قارچ گانودرما min

با مصرف قهوه گانودرما شما میتوانید تاثیر برای بهبود در بیماری های ذیل مشاهده کنید و بخودی این بیماری ها را کنترل و بهبودی خود را بدست بیاورید.

تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت

تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت و دیگر بیماری ها مانند سرطان و بیماری های التهابی و آلرژی در پژوهش های علمی مورد بررسی قرار گرفته است. در طب سنتی چینی از قارچ گانودرما بیش از 2 هزار سال است که برای درمان طیف گسترده ای از بیماری های جسمی و روانی استفاده می شود. قارچ گانودرما رنگی قرمز و بافتی چوبی دارد. از جمله شناخته شده ترین خواص این قارچ می توان به کاهش فشار خون، بهبود عملکرد اعصاب، کاهش وزن و … اشاره کرد.

تحقیقات تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت

از بین تمام خواص ویژه ای که برای قارچ گانودرما ذکر می شود، خاصیت درمانی ان برای سرطان و دیابت به طور ویژه موضوع پژوهش ها و تحقیقات علمی بوده است. زیرا این دو بیماری درمان دشواری دارند و بر کیفیت زندگی بیمار اثر نامطلوب بر جای می گذارند. در این جا به صورت اجمالی به بررسی پژوهش های انجام شده در رابطه با تاثیر گانودرما بر درمان دیابت می پردازیم.

قارچ گانودرما و دیابت

طبق تحقیقاتی که در دانشگاه هنگ کنک انجام شد، مشخص گردید که قارچ گانودرما می تواند قند خون حیوانات آزمایشگاهی را کاهش دهد. برای این پژوهش که در سال 2009 نتایج آن را منتشر کردند، محققان به مدت یک ماه از 03/0 تا 3/0 قارچ گانودرما را به صورت روزانه به موش های آزمایشگاهی دیابتی می دادند. پس از گذشت هفته اول آزمایش ها نشان داد که سطح گلوکز در خون این موش ها کاهش یافته است. این نتایج سبب تقویت این ادعا شد که قارچ گانودرما می تواند آنزیم کبدی را که سبب ساخت گلوکز می شود، بی اثر کند.

تحقیقات تاثیر قارچ گانودرما و دیابت

محققان چینی در پژوهش دیگری در دانشکده داروسازی پکینگ در سال 2006 تاثیر گانودرما بر دیابت را با انجام آزمایش روی حیوانات آزمایشگاهی مورد بررسی قرار دادند. نتایج گرفته شده پس از 8 هفته از مصرف گانودرما نشان داد که این قارچ می تواند سطح قند و تری گلیسرید را در خون پایین بیاورد. همچنین مشخص شد قارچ گانودرما در پیشگیری از پیشرفت بیماری دیابت و جلوگیری از آسیب هایی که می تواند به کلیه وارد کند، نقش زیادی دارد.

تاثیر قارچ گانودرما بر پیسی

در مورد تاثیر قارچ گانودرما بر پیسی ادعاهایی وجود دارد. این قارچ بر تقویت بدن، پاکسازی، التهاب زدایی و بسیاری موارد سلامتی بخش دیگر اثر جدی دارد.

بیماری ویتیلیگو یا پیسی چیست ؟

در بیماری پیسی، سلول های تولید کننده رنگدانه در پوست از بین می روند. بنا بریان مناطقی از پوست بیمار دارای نواحی کوچک یا بزرگ سفید رنگی خواهد شد. پوست بدن بیمار در صورت و دیگر اندام ها، حتی اندام های تناسلی، رنگ خود را از دست می دهد. لکه های سفید ایجاد شده روی بدن به مرور زمان گسترش پیدا می کنند و فرد به سمت زال شدن یا آلبینو پیش می رود.

این بیماری تنها در پوست دیده می شود و ملانوسیت ها که سلول های عامل رنگی شدن پوست هستند ناپدید می شوند.

بیماری خود ایمنی

بیماری پیسی نوعی بیماری خود ایمنی محسوب می شود که در آن ملانوسیت از بین می رود. نظریه هیا مختلفی در مورد علت ایجاد این بیماری وجود دارد. برخی علت ان را عصبی می دانند و برخی دیگر خود ایمنی و ناشی از وردود سموم به بدن. در هر صورت عوامل محیطی و عوامل و زمینه های ژنتیکی هر دو می تواند در بروز چنین بیماری نقش داشته باشد.

گانودرما و ویتیلیگو

قارچ گانودرما نوعی قارچ خوراکی است که دارای خواص سم زدایی و آرابخشی است. از آنجا که احتمال می رود یکی از دلایل ایجاد ویتیلیگو سموم بدن و خود ایمنی باشد، قارچ گانودرما می تواند در درمان آن موثر واقع شود. عصاره گانودرما به صورت سیستمیک جذب بدن می شود و در سطح سلولی در بدن فعالیت می کند و می تواند سبب بازگشت رنگ پوست شود. توصیه می شود که برای درمان این بیماری گانودرما ناشتا و با معده خالی مورد مصرف قرار گیرد. در طی درمان با گانودرما باید روزانه 8 لیوان آب نوشیده شود. همچنین استفاده از کرم های مخصوص گانودرما روی نواحی پوستی درگیر شده با بیماری بازم است. اگر نواحی دچار بیماری روی صورت قرار داشته باشند بهتر است شب ها موقع خواب از ماسک پوستی استفاده شود. استفاده موضعی از گانودرما همزمان با استفاده خوراکی می تواند نتیجه گیری را سرعت ببخشد. البته بدن هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و نمی توان زمان دقیقی برای درمان معین نمود.

آماده سازی کرم مخصوص گانودرما

دو قاشق چای خوری پودر گانودرما را با چند قطره آب جوش خمیر کنید. مناطق پوستی را پیش از استعمال این ماسک با صابون بشویید. سپس خمیر گانودرما را روی نواحی مورد نظر قرار دهید و اجازه بدهید حداقل 5 ساعت در تماس با پوست قرار داشته باشد. با استفاده از این روش درمدت زمان کوتاهی تاثیر قارچ گانودرما بر پیسی را مشاهده خواهید کرد.

تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان

در گذشته در طب سنتی چین تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان به نوعی همانند شیمی درمانی امروز عمل می کرده است. قارچ خوراکی گانودرما لوسیدوم خواص دارویی متعددی از جمله درمان آلرژی، آرتروز، برونشیت، زخم معده، بی خوابی، روماتیسم اسکلرودرمی را دارد. استفاده از این قارچ در چین، ژاپن و کره بسیار رایج است. ترکیبات مختلفی در این قارچ وجوددارد که هر کدام بر درمان هر نوع از بیماری های یاد شده اثر می گذارند.

خواص ضد سرطانی پلی ساکارید ها

پلی ساکارید های استخراج شده از قارچ گانودرما خواص ضد سرطانی از خود نشان داده اند. تحقیقات نشان داده اند که این پلی ساکارید ها مانع از متاستاز سلول های سرطانی می شود.

تحقیقاتی در مورد اثر گانودرما

در یکی از تحقیقات انجام شده در مورد قارچ گانودرما مشخص شد که قارچ گانودرما مانع از تکثیر سلول های سرطانی می شود و ترکیبات فعال موجود در آن می توانند سلول های سرطانی ریه را از بین ببرند. پژوهش دیگری که در دانشگاه مالزی انجام شده است نشان می دهد استفاده از عصاره قارچ گانودرما با فواصل معین و به صورت منظم می تواند تا اندازه زیادی سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با سرطان تقویت کند. از طرفی سبب کاهش عوارض پرتو درمانی و شیمی درمانی نیز می شود. البته این نتایج به نوع سرطان و شدت پیشرفت سرطان نیز بستگی دارند.

نتایج پژوهش های انسانی گانودرما

در بیماران مبتلا به سرطان های سینه، روده و معده مصرفف گانودرما همراه با شیمی درمانی نتایج رضایت بخشی را نشان داده است. در بیماران مبتلا به سرطانمعده بی اشتهایی شدیدی وجود دارد که با مصرف گانودرما تا حد زیادی کنترل می شود. مصرف این قارچ می تواند درد را تسکین دهد و مانع از پیشرفت و سرایت سرطان به بخش های مختلف بدن شود.

سازو کار تاثیر گانودرما

عوامل متعددی در تاثیر گانودرما روی سرطان نقش دارند. همانطور که گفته شد موادی در این گیاه وجود دارد که با سلول های سرطانی مقابله کرده و آن ها را از بین می برند. از طرفی مواد دیگری نیز همزمان سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با بیماری تقویت می کنند. مواد شیمیایی و دارو ها می توانند بدن را بسیار ضعیف کنند و گانودرما با این عارضه به خوبی مقابله می کند و مواد مغذی مورد نیاز بدن را به آن می رساند. از سوی دیگر بیمار مبتلا به سرطان برای بهبودی هر چه بیشتر نیاز به آرامش و خواب کافی دارد به همین دلیل خواص آرامبخشی نیز در دسته تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان قرار می گیرد.


محصولات گانودرما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *