مقالات قارچ گانودرما

خواص دارویی قارچ گانودرما بر درمان بیماری کلیوی

دارویی قارچ گانودرما بر درمان بیماری کلیوی
دارویی قارچ گانودرما بر درمان بیماری کلیوی

درمان بیماری های کلیوی دشوار است. برخی از بیماری های کلیوی در اثر بالا بودن چربی و قند خون ایجاد می شوند. پژوهشگران ژاپنی در خصوص خواص گانودرما برای کلیه تحقیق جامعی را انجام داده اند. این پژوهشگران دریافتند که خواص گانودرما برای کلیه نه تنها باعث درمان بیماری های ناشی از پروتئین و کلسترول می شود که بر عملکرد مناسب کلیه نیز تاثیر مثبت دارد. بسیاری از این بیماری ها با وجود خواص گانودرما برای کلیه می تواند به طور کامل درمان شوند.

بیماری کلیوی چه علائمی دارد؟

از جمله بارزترین علائمی که بیمار پس از بروز بیماری های کلیوی متوجه آن می شود، تغییرات ادرار است. تکرر ادرار، وجود خون در ادرار، تغییر رنگ آن و .. از علائم بیماری های کلیوی هستند. در برخی از بیماران به دلیل بیماری های کلیوی در مچ دست و پا ورم ایجاد می شود. ایجاد عارضه های پوستی مانند لک و خارش، خستگی مفرط، حس طعم آهن در دهان، تنگی نفس، تهوع، سرگیجه و عدم تمرکز همگی از علائم بیماری های کلیوی هستند. از جمله خواص گانودرما برای کلیه این است که چنین علائمی را کاهش می دهد.

تاثیر گانودرما برای کلیه

برخی از مطالعات مشخص کرده اند که خواص گانودرما برای کلیه با توجه به وجود بخی از پلی ساکارید های ویژه در ان است. تحقیقات بسیاری اثر مصرف گانودرما بر کلیه را تایید کرده اند. پپتید های فعال موجود در این قارچ دارویی می تواند مانع از بروز بیماری های کلیوی و درمان آن ها شود.

عوارض احتمالی قارچ گانودرما

گانودرما مانند هر فرآورده ی گیاهی دیگری ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد و مصرف بیش از اندازه و بیش از حد اعتدال گانودرما سبب ایجاد مسمومیت می شود. ممکن است خشکی بینی، خشکی گلو و حالت تهوع ایجاد کند.

آیا قارچ گانودرما منع مصرف برای افراد دارد؟

افرادی که از دارو های ضد انعقاد خود و دارو های کاهنده فشار خون استفاده می کنند برای قارچ گانودرما منع مصرف دارند. زیرا قارچ گانودرما به خودی خود سبب کاهش فشار خون می شود و مصرف آن همزمان با دارو ها اثر تشدید کننده داشته و برای افراد مشکل ایجاد می کند. از آنچه که مضرات این قارچ برای جنین هنوز مورد پژوهش های جامع واقع نشده است، زنان باردار و شیرده نیز باید از مصرف آن اجتناب کنند.

طریقه استفاده از گانودرما برای درمان بیماری کلیوی

گانودرما قارچ دارویی شناخته شده ای است. گانودرما بومی مناطق شرق آسیا است و در سراسر جهان برای مقاصد دارویی و سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد. خواص گانودرما برای کلیه نیز بیماران کلیوی را به مصرف آن ترغیب می کند. برای مشاهده خواص گانودرما برای کلیه و تاثیر مثبت آن نیاز است که این فرآورده به مدت چند ماه و به صورت منظم مورد استفاده ی روزانه قرار بگیرد.

منبع: ganoderma town ، ncbi

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *