مقالات قارچ گانودرما

مزیت گانودرما برای درمان سنگ کلیه

گانودرما برای درمان سنگ کلیه
گانودرما برای درمان سنگ کلیه

شاید نام گانودرما و سنگ کلیه در کنار هم کمی تعجب بر انگیز باشد.ولی واقعیت این است که گانودرما قارچ شگفت انگیزی است و برای درمان بسیاری از عارضه ها مفید واقع می شود به همین دلیل از ارتباط درمانی گانودرما و سنگ کلیه نیز نباید تعجب کرد. خواص و ترکیبات منحصر به فردی که در قارچ گانودرما وجود دارد سبب شده است این قارچ کاربرد های گسترده و محبوبیت زیادی در تمام دنیا پیدا کند.

برای آشنایی با خواص گانودرما برای کلیه در ادامه با ما همراه باشید.

فواید درمانی گانودرما برای سنگ کلیه

گانودرما و سنگ کلیه را شاید بتوان به نوکلئیک اسید گانودرما ربط دارد که سبب می شود کلیه ها تقویت شوند و سموم خنثی کردند. گانودرما به عنوان قارچی دارویی به خوبی می تواند سبب تقویت کلیه ها شود. گفته می شود که یکی از دلایل آسیب دیدن کلیه ها، وجود رادیکال های آزاد مخرب در بدن است و در چنین شرایطی نیز گانودرما به کمک کلیه ها می آید و آن ها را از تخریب اکسایشی حفاظت می کند.

سنگ کلیه چیست؟ چطور به وجود می آید؟

سنگ های کلیه رسوبات بلورین املاح معدنی نظیر کلسیم و ترکیبات ان مانند اگزالات کلسیم هستند. البته اغلب سنگ های کلیه را همین سنگ های کلسیمی تشکیل می دهند. برخی از سنگ های کلیه نیز بلور های اوره هستند و فاکتور های ژنتیکی و نارسایی بافت های خون ساز عامل ایجاد این نوع از سنگ های کلیه است. برای فهم رابطه گانودرما و سنگ کلیه نیاز به بررسی زمینه های تشکیل سنگ کلیه داریم.

معمولاً در افراد با سابقه ی خانوادگی، سنگ کلیه بیشتر شیوع دارد و افرادی که پا به سن می گذارند نیز بیشتر در معرض این بیماری هستند. سنگ کلیه در صورت عملکرد نادرست کلیه، کم آبی بدن و همچنین رژیم های غذایی نا صحیح، عفونت های ادراری و …احتمال بیشتری برای پیدایش دارد.

نحوه ی استفاه از قارچ گانودرما بر درمان سنگ کلیه

برای گانودرما و سنگ کلیه سازوکارهای تاثیر متفاوتی متصور می شود. با توجه به دلایلی که بالاتر ذکر شد، رابطه ی گانودرما و سنگ کلیه می تواند معلول ساز و کار های مختلفی باشد. گانودرما سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و سبب جوان سازی تمام سلول های بدن از پوست گرفته تا سلول های کلیه ی شود. از طرفی نحوه مصرف قارچ گانودرما که به صورت نوشیدنی است سبب آبرسانی به بدن می شود. گانودرما با خواص ضد باکتری و کاهش عفونت ها کمک می کند سنگ هایی که در اثر عفونت ادراری ایجاد می شوند، دیگر تشکیل نگردند.

مصرف گانودرما برای سنگ کلیه با چه داروهایی تداخل دارد؟

برای بررسی بیشتر در مورد تداخل دارویی گانودرما و سنگ کلیه درمان شونده با دارو ها نیاز به تحقیقات بالینی بیشتری وجود دارد و تا کنون گزارش دقیقی در این زمینه منتشر نشده است.


علائم بیماریهای کلیه

وجود اختلال و بیماری در کلیه با علائمی همراه است که از بارزترین این علائم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش فشار خون
  • مشکل در ادرار
  • تکرار ادرار حتی در خواب
  • ادرار همراه با حباب
  • کمر درد
  • ضعف پاها

عوامل به وجود آورنده ی بیماری های کلیه

همچنین برخی عوامل موثر در بوجود آمدن بیماریهای کلیوی شامل موارد زیر میباشد:

  • مصرف غذاهای پرنمک (ایجاد بار اضافی برای کلیه، قلب و عروق خونی)
  • مصرف بیشاز حد گوشت و غذای دریایی
  • مصرف آب کم
  • مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک ها، مسکن ها، استروئیدها و غیره (مواد سمی)
  • فشار خون بالا (آسیب به عروق خونی کلیه)
  • دیابت
  • استرس و عصبانیت دائمی
  • لوپوس – SLE (واکنش خودایمنی)
  • گلو دردهای درمان نشده (التهاب)
  • سرباز زدن از تخلیه به موقع ادرار
  • بزرگ شدن پروستات در مردان

گانودرما و کلیه

قارچ گانودرما به عنوان یک گیاه دارویی برای تقویت کلیه می تواند کارکردهای این عضو مهم را تقویت کند و با مولفه های فراوانی که دارد باعث اثربخشی مطلوب و قابل توجه بر این عضو مهم شود. در ادامه تاثیر گانودرما بر کلیه را بررسی خواهیم کرد.

تاثیر گانودرما بر کلیه

مواد موجود در گانودرما از جمله اسید نوکلئیک موجود در گانودرما کلیه را تقویت می کند تا بتواند سموم را خنثی سازد، پروتئین موجود در ادرار را کاهش دهد و کلسترول را تجزیه کند.
همچنین وجود آنتی اکسیدانهای فراوان در گانودرما میتواند منجر به بازسازی سلولی و در نتیجه محافظت بیشتر از سلولهای کلیه ای شود.

یکی از مقالات دانشگاهی بین المللی در زمینه گانودرما و کلیه را می توانید از طریق لینک زیر مشاهده فرمایید:

اثر پلی ساکاریدهای گانودرما لوسیدوم روی کلیه

تهیه و مصرف گانودرما

حال که درباره تاثیر گانودرما بر کلیه اطلاعاتی کسب کردید جالب است بدانید که قارچ گانودرما دارای گونه های مختلفی میباشد که از میان آنها تنها گونه ی لوسیدوم آن هست که ارزشمند بوده و دارای همه ی خواص فراوان یاد شده آن میباشد.
کم یاب بودن گانودرما لوسیدوم باعث شده تا متاسفانه افراد بسیاری اقدام به فروش گونه های بی کیفیت و فاقد ارزش این قارچ بکنند و حتی در کشور خودمون ایران هم افراد سود جوی بسیاری شروع به تبلیغ و توزیع گونه های بی کیفیت گانودرما به شکل پودر شده می باشند که نه تنها هیچ تاثیر مثبتی بر روی بدن ندارد بلکه مصرف آن میتواند آسیب های جدی نیز به بدن وارد بکند.

خوشبختانه در ایران و برای اولین بار شرکت دکتر بیز اقدام به فرآوری و توزیع قارچ گانودرما لوسیدوم آن هم به شکلی کاملا استاندارد و به صورتی کاملا علمی کرده است و در حال حاضر تنها کمپانی ایرانی میباشد که این قارچ را با اخذ تمامی مجوزهای قانونی گانودرما و به شکلی کاملا حرفه ای عرضه میکند.

قهوه گانودرما و کلیه

در ادامه شاید این سوال برایتان به وجود آمده باشد که قهوه گانودرما چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که قهوه گانودرما در اصل گانودرمای غنی شده با قهوه میباشد که در واقع بهترین روش مصرف گانودرما در دنیا میباشد. تمام مطالبی که در بخش تاثیر گانودرما بر کلیه گفته شد درباره قهوه گانودرما نیز صدق می کند علاوه بر اینکه اثربخشی خواص گفته شده افزایش می یابد.
وجود کافئین، آنتی اکسیدان و سایر خواص طبیعی که در قهوه وجود دارد با قرار گرفتن در کنار گانودرما باعث بوجود آمدن خواص منحصر بفرد و جدیدی میشود که علاوه بر افزایش اثربخشی گانودرما، جذب آن را هم در بدن سریعتر میکند.

خرید قهوه گانودرما

کافه لاته گانودرما

در کافه لاته گانودرما، قرار گرفتن قارچ گانودرما در کنار قهوه و شیر منجر به اثرگذاری مطلوبتر بر سیستم دستگاه گوارش ازجمله کلیه ها میشود و همچنین میتواند باعث منظم شدن عملکرد آن نیز بشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *