مقالات قارچ گانودرما

خاصیت درمانی قارچ گانودرما در درمان سرطان خون

درمانی قارچ گانودرما در درمان سرطان خون
درمانی قارچ گانودرما در درمان سرطان خون

برای درک بهتر رابطه ی درمانی گانودرما و سرطان خون در این نوشته بررسی خواهیم کرد که تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان چیست. صرف نظر از بحث اختصاصی در مورد گانودرما و سرطان خون باید گفت که طبق پژوهش های انجام شده، تاثیر گانودرما بر 26 نوع سرطان انسانی بررسی نموده و تاثیرات مثبت آن را مشاهده کرده اند. مشخص شده است که گانودرما می تواند مانع از چرخه ی زندگی سلول های سرطانی شود که سبب تولید سلول های جدید می شوند.

بررسی گانودرما برای سرطان

پژوهش ها در مورد گانودرما و سرطان خون اثبات کرده اند که ترکیبات موثره ی موجود در قارچ گانودرما سبب تخریب سلول های سرطان خون می شود و برخی دیگر از انواع سرطان می شود. این مطالعه ی علمی گانودرما و سرطان خون در دانشکده پزشکی UCLA و همچنین در آلمان در سال 2006 انجام گرفت و در نشریه مرتبط با سرطان خون نتایج آن را به تفصیل منتشر کرده اند.

طریقه مصرف گانودرما برای درمان سرطان خون

فرآورده های مختلفی نظیر قرص گانودرما، قهوه گانودرما، هات چاکلت قارچ گانودرما و … در بازار وجود دارد که همه ی افراد حتی بیماران مبتلا به سرطان می توانند از بین این محصولات به دلخواه انتخاب کنند. مقالات زیادی در مورد رابطه ی گانودرما و سرطان خون و دیگر انواع سرطان هر سال در دنیا به چاپ می رسد. تمام این پژوهش ها بر جذابیت و محبوبیت قارچ گانودرما افزوده اند و سبب شده اند این محصولات متنوع در بازار های جهانی عرضه گردند.

اجزای شناسایی شده ضد سرطانی در قارچ گانودرما

مواد فعال بیولوژیکی مختلفی در قارچ گانودرما وجود دارند . از بین این مواد می توان به انواع اسرول ها، پلی ساکارید های منحصر به فرد، تری ترپن ها، ملانین و انواع پروتئین اشاره کرد. پلی ساکارید ها و تری ترپن ها خاصیت ضد سرطانی دارند و در پژوهش ها مورد توجه قرار می گیرند.

خواص ضد سرطانی قارچ گانودرما

برای توضیح رابطه ی گانودرما و سرطان خون باید بدانیم که سرطان خون در واقع نوعی از سرطان است که در آن مغز استخوان گلبول های سفید خون را افزایش می دهد و گانودرما از این جهت بر این نوع سرطان تاثیر مثبتی دارد زیرا بر تقویت سیستم ایمنی و گلبول های سفید اثر گذار است. سرطان لنفاوی و … نیز به همین ترتیب پاسخ مثبتی به گانودرما نشان داده اند.

خواص تاثیرگذاری قارچ گانودرما تا چه حد واقعیت دارد؟

قارچ گانودرما، سابقه ی دو هزار ساله در مصارف درمانی دارد. این عامل سبب انجام پژوهش های زیادی در مورد گانودرما و سرطان خون و دیگر بیماری ها شده است. بسیاری از این پژوهش روی حیوانات انجام گرفته اند و نیاز بقه تحقیقات بالینی بیشتری برای اثبات 100 درصدی وجود دارد. اما به هر حال نتایج مثبت و تاثیر گانودرما بر درمان بسیاری از این بیماری ها انکار ناپذیر است.

منبع: invite health ، ncbi

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *