مقالات قارچ گانودرما

آیا زخم معده با گانودرما درمان می شود؟

1545411473 C9pC4
زخم معده با گانودرما درمان می شود؟

درمان زخم معده با گانودرما چگونه صورت می گیرد؟ آیا درمان زخم معده با گانودرما امکان پذیر است؟ پژوهش های مختلفی در خصوص تاثیرگذاری عصاره ی قارچ های دارویی بر از بین بردن عامل ایجاد زخم معده که نوعی باکتری است، انجام گرفته است. قارچ گانودرما یکی از انواع قارچ دارویی است که به خوبی می تواند این باکتری را نابود کند.

علت زخم معده چیست؟

برای شرح ساز و کار درمان زخم معده با گانودرما لازم است ابتدا با زخم معده و علل ایجاد آن آشنا شویم. عوامل مختلفی نظیر وجود مواد شیمیایی، عفونت ها، اختلالات عصبی و نوعی باکتری به نام هلیکوباکترپیلوری به عنوان علل ایجاد زخم معده شناخته شده اند. برخی از دارو ها نیز التهاب و زخم در معده ایجاد می کنند.

مهمترین خواص گانودرما  بر درمان زخم معده

درمان زخم معده با گانودرما که به علت وجود باکتری و عفونت، التهاب و مصرف برخی از دارو های شیمیایی در معده ایجاد شده است می تواند با رفع عامل ایجاد کننده بهبود یابد. گانودرما دارای خواص ضد باکتری قوی است و می تواند مانع از پیشروی هلیکوباکتر شود و ضمناً می تواند شما را از مصرف دارو های ایجاد کننده ی زخم بی نیاز کند.

رایج ترین علائم زخم معده چیست؟

درمان زخم معده با گانودرما کمک می کند رایج ترین علائم زخم معده تسکین پیدا کنند. این علائم عبارتند از: سوزش در ناحیه بالای ناف و قسمت زیرین قفسه سینه، احساس درد شدید به ویژه هنگامی که معده خالی باشد، سوزش معده، درد در خواب، حالت تهوع، دیدن خون در استفراغ، مدفوع سیاه، سوزش سر دل، سوء هاضمه، باد گلو، کاهش اشتها و کاهش وزن.

اثرات جانبی مصرف قارچ گانودرما

برای مصرف این قارچ دارویی و درمان زخم معده با گانودرما لازم است به اثرات جانبی و عوارض احتمالی مصرف آن نیز آگاه باشیم. افرادی که دچار مشکلات انعقاد خون هستند و دارو های ضد انعقاد استفاده می کنند لازم است از مصرف گانودرما اجتناب نمایند. زیاده روی در مصرف قارچ گانودرما نیز می تواند مسمومیت به همراه بیاورد و لازم است اعتدال در مصرف را رعایت کنید.

راهکارهای تشخیص زخم معده

برای تشخیص زخم معده باید به پزشک متخصص گوارش مراجعه نمود. وجود هر کدام از علائم زخم معده پزشک را به تجویز اندوسکوپی از معده ترغیب می کند. تصاویر اندوسکوپی به صورت دقیق مشخص می کنند که معده دچار التهاب یا زخم است. با اندوسکوپی می توان توده های بدخیم را نیز نمونه برداری و شناسایی کرد.

کدام محصول گانودرما برای درمان زخم معده است؟

محصولات مختلفی از این قارچ دارویی در بازار وجود دارند. برای درمان زخم معده با گانودرما می توان از محصولاتی نظیر قهوه لاته قارچ گانودرما استفاده کرد که بافتی خامه ای دارد و برای تسکین التهابات معده مناسب است. این محصول ورم های معده و روده را درمان می کند و برای بسیاری از بیماری های گوارشی مناسب است. همچنین رفلاکس معده نیز پس از استفاده از این محصول درمان خواهد شد.

نحوه استفاده از گانودرما برای درمان زخم معده

برای درمان زخم معده با گانودرما لازم است دوره ی مصرف این قارچ دارویی برای اثر بخشی درمان تکمیل شود و مصرف آن به صورت منظم باشد. برای بهره بردن از خواص قارچ گانودرما برای معده می توانید از محصولات آماده گانودرما که برای این بیماری توصیه می شوند مانند قهوه لاته گانودرما استفاده کنید و یا از قارچ گانودرمای خشک شده در تهیه سوپ و انواع دمنوش های قارچ گانودرما بهره ببرید.

منبع: link.springer


محصول مرتبط

مطالب مرتبط

2 نظر در “آیا زخم معده با گانودرما درمان می شود؟

  1. نسیم گفت:

    بسیار عالی ومفیدبود دستتون دردنکنه,من هم تجربه ی استفاده ازگانودرما داشته ام و راضی بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *