مقالات قارچ گانودرما

خواص قهوه گانودرما موکا چیست ؟

قهوه گانودرما موکا چیست ؟
قهوه گانودرما موکا چیست ؟

پیش از توضیح در مورد خواص گانودرما موکا باید گفت که کافی موکا یکی از انواع معروف قهوه شکلاتی است. موکا در خانواده ی لاته قرار دارد. قهوه ی موکا یعنی کمی قهوه به هات چاکلت خود اضافه کنید.

قهوه موکا به خاطر طعم دو جانبه طرفداران زیادی دارد.

 فواید قهوه گانودرما

قهوه گانودرما قدمتی بالای 2000 سال دارد. خواص درمانی متعددی برای این فرآورده از جمله کمک به خواب بهتر، افزایش سطح انرژی بدن و … ذکر شده است.

از جمله خواص قهوه گانودرما و البته خواص گانودرما موکا این است که به دلیل وجود قارچ گانودرما لوسیدوم، در مقایسه با قهوه خالص، کافئین کمتری وارد بدن می کند و مواد مغذی بسیار بیشتری نیز دارد.

قهوه گانودرما چیست ؟

انواع قهوه گانودرما نوشیدنی های سالمی هستند که از ترکیب انواع قهوه با قارچ گانودرمای قرمز تهیه می شوند. قارچ گانودرما گونه های متفاوتی دارد و نوع قرمز آن به عنوان پر خاصیت ترین گونه شناخته شده است.

فواید قارچ گانودرما در ترکیب با قهوه خنثی نمی شود و حتی عوارض قهوه مانند بی خوابی را از بین می برد و بالعکس باعث داشتن خوابی آرام می شود.

این ترکیب به دلیل داشتن خاصیت قلیایی و غیر اسیدی برای کسانی که مشکلات گوارشی یا سندروم روده تحریک پذیر دارند مناسب است.

فواید بالقوه گانودرما

ثروتمندان چین در گذشته، قارچ گانودرما را به عنوان قارچ جاودانگی می شناخته اند. این قارچ از دیر باز به دلیل خواصی همچون بهبود عملکرد سیستم ایمنی، کاهش خستگی مزمن، درمان و پیشگیری سرطان، درمان اضطراب و افسردگی و … معروف بوده است.

مواد موثره گانودرما موکا

این فرآورده غنی از ویتامین سی، کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم است و سبب می شود انرژی پایداری در بدن ایجاد شود. همچنین مواد آنتی اکسیدان زیادی در این محصول وجود دارد که عاملی برای تقویت سیستم ایمنی بدن به شمار می روند. ضمناً از پیری زودرس نیز جلوگیری می کنند.

برخی از مطالات نشان می دهد که آنتی اکسیدان موجود در قهوه های گانودرما بیش از چای سبز است. یکی از مواد اصلی قارچ گانودرما به نام گلوتاتیون نیز یک آنتی اکسیدان قوی است.

خواص درمانی موکا

انواع قهوه گانودرما موکا سبب سم زدایی از کبد و کلیه ها می شوند و دفع سموم را سرعت می بخشند. به این ترتیب سبب افزایش طول عمر و جوانسازی می شوند.

همچنین به درمان مشکلات قلبی و عروقی، بیماری های عصبی، خستگی و اختلالات ایمنی کمک می کنند.

قهوه های گانودرما خطر ابتلا به عفونت های ویروسی را کاهش می دهند، به کاهش استرس، درمان دیابت و کاهش علائم آسم نیز کمک می کنند.

عوارض احتمالی

گفته می شود این فرآورده برای افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی مناسب نیست و همزمان نباید با دارو های ضد انعقاد خون مصرف شود. در موارد دیگر به راحتی می توان از خواص گانودرما موکا بهره برد.

منبع: healthyeating


محصولات مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *