مقالات قارچ گانودرما

تاثیر گانودرما سوپریم برای ورزشکاران

گانودرما سوپریم برای ورزشکاران
گانودرما سوپریم برای ورزشکاران

خواص و فواید قارچ گانودرما چیست ؟ به ویژه اگر پای ورزش و قدرت بدنی در میان باشد، بحث تغذیه ی بدن با مواد مغذی و مفید داغ می شود. خواص گانودرما برای ورزشکاران از جنبه ی بهبود سلامت مورد بررسی قرار می گیرد. برای بهره وری از خواص گانودرما برای ورزشکاران محصولات متنوعی از گانودرما به جهت بهبود طعم آن مانند قهوه و هات چاکلت تولید شده اند.

آیا گانودرما تاثیری بر ورزش دارد؟

گانودرما حاوی پلی ساکارید های منحصر به فرد، تری ترپن و سوپر اکسید دیسموتاز است و سبب افزایش خون رسانی و عضله سازی می شود. البته پژوهش های اختصاصی بالینی بیشتری برای دریافت خواص گانودرما برای ورزشکاران باید انجام گیرد.

پژوهش هایی در مورد تاثیر گانودرما بر توانایی فیزیکی

همه ساله پژوهش های زیادی برای اثبات خواص قارچ گانودرما در جوامع علمی صورت می گیرد. یکی از این پژوهش ها در خصوص بهبود توانایی فیزیکی بیماران روماتیسمی است که شاید بتوان نتایج آن را به خواص گانودرما برای ورزشکاران تعمیم داد. در نتایج این پژوهش اذعان شده است که مصرف قارچ گانودرما می تواند سبب افزایش سطح انرژی و بهبود سلامت بدن شود. پس افزایش انرژی یکی از مهمترین خواص گانودرما برای ورزشکاران است.

تاریخچه قارچ  و قهوه گانودرما

گانودرما نوعی قارچ دارای بافت چوبی و طعمی تلخ است. گونه های مختلفی از این قارچ وجود دارند. گانودرمای سرخ گونه ای است که از دیرباز در طب سنتی چین به عنوان گیاه دارویی معرفی شده و مورد مصرف بوده است. طعم تلخی که این قارچ دارد سبب شده است ترکیب خوبی با قهوه ایجاد کند و طرفداران نوشیدن قهوه برای بهره بردن از خواص و فواید این قارچ و همچنین کاهش مضرات کافئین موجود در قهوه به نوشیدن این محصولات مانند قهوه گانودرما سوپریم روی بیاورند.

خواص گانودرما

برای قارچ گانودرما خواص متعددی ذکر شده است. از جمله: بهبود آکنه، درمان حساسیت، درمان روماتیسم، بهبود سرطان، درمان آنفولانزا، درمان ریزش مو، تنظیم قند خون، درمان انواع بیماری های خود ایمنی با تقویت سیستم ایمنی، درکان بیماری های عفونی به علت داشتن خواص ضد باکتری و …

نحوه مصرف قهوه گانودرما سوپریم برای ورزش

اثر خواص گانودرما برای ورزشکاران با نوشیدن این محصول به صورت روزانه و منظم در دوره های چند ماهه خود را نشان می دهد. راز خواص گانودرما برای ورزشکاران در انواع ویتامین ها و املاح معدنی فراوان موجود در گانودرما نهفته است و می تواند به خوبی بازدهی تمرینات و مسابقات را افزایش دهد.

در زمان مصرف گانودرما به چه نکاتی توجه کنیم؟

در گانودرما ماده ای به نام کومارین وجود دارد که رقیق کننده ی خون محسوب می شود و به همین دلیل افرادی که مشکلات انعقاد خون دارند و یا دارو های ضد انعقاد مصرف می کنند باید از استفاده از گانودرما صرف نظر کنند زیرا مصرف این فرآورده می تواند منجر به خونریزی شود.

منابع: scielo.isciii، verywellfit


محصولات مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *