معرفی محصولات

اولین کلوچه سلامت محور کشور بر پایه بابونه و استویا

کلوچه دکتر بیز
koloche1 csalamati ir
کلوچه دکتر بیز

ما سلامتی را از طبیعت گرفته و به شما ارمغان می دهیم

انسان هر چه به طبیعت نزدیک شود، سالم تر شده و بیشتر عمر می کند. انسان جزئی از طبیعت است. بطور مسلم برای هر بیماری، طبیعت؛ گیاه درمانی آن را نیز عرضه کرده است و طبیعت در جهت سالم زیستن است. بابونه یکی از گیاهان مهم دارویی است که طبیعت آن را به ما هدیه می دهد. بابونه به نام علمی Matricaria Chamonail، گیاهی یک ساله، دائمی و کوچک است که ارتفاع آن تقریبا به 60 سانتیمتر می رسد. این گیاه در چمنزار ها و اراضی شنی می روید. ساقه ساده یا منشعب دارد و کمابیش کرکدار است.

بابونه یکی از گیاهان شناخته شده توسط انسان و یکی از پر مصرف ترین گیاهان دارویی در اروپا، خاورمیانه، آمریکای شمالی، استرالیا و کشورهای آفریقایی است. بابونه یکی از پر ارزش ترین گیاهان دارویی (گیاهان موثر) بوده و مصرف آن در جهان از سابقه طولانی برخوردار است. در گذشته صرفا از گل های بابونه بصورت سنتی استفاده می شد. ولی در حال حاضر از اسانس این گیاه در صنایع داروسازی، آرایشی، بهداشتی و غذایی بطور وسیعی استفاده می گردد.

در کشورمان نیز مصرف داروهای تهیه شده از بابونه در حال افزایش بوده و داروهای متعددی در داروخانه های کشور به فروش می رسد که از مواد موثره بابونه در تهیه آنها استفاده شده است. سابقه درمان بیماری ها با گیاهان دارویی به قدمت تاریخ زیست انسان بر روی کره زمن است و انسان به کمک گیاهان دارویی، خود را درمان کرده و می کند. تنها راه درمان انسان، داروهای شیمیایی نمی باشند بلکه همه عوامل طبیعی در درمان نقش موثری دارند. وجود گیاهان در طبیعت یکی از نعمت های بزرگ الهی محسوب می شود. گیاهان دارویی برخلاف داروهای شیمیایی اثرات جانبی کمتری دارند.

بابونه با خنثی کردن رادیکال های آزاد بدن به خصوص رادیکال های مغز باعث افزایش قدرت حافظه فرزندان شما و یادگیری بهتر مطالب می شود.

دادن میان وعده های سالم به دانش آموزان با تامین مواد مغذی ، تنظیم قند خون در فواصل وعده های اصلی و پیشگیری از چاقی بسیار مهم است.

این خاصیت محصول را به یک میان وعده سالم و مغذی تبدیل میکند که انرژی مورد نیاز بین وعده های اصلی فرزندان شما را تامین خواهد نمود.

یکی از پژوهش ها ی انجام شده در آمریکا که تاثیرات استویا، آسپارتام و ساکروز را روی جذب غذایی، سیری، و گلوکز بعد از صرف غذا و سطح انسولین بررسی کرده بود نتایج مشابهی بدست آورده و نشان داد که در مقایسه با مصرف کنندگان ساکروز یا اسپارتام، مصرف کنندگان انسانی استویا سطح قند خون بعد از صرف غذا و سطح انسولین بسیار پایین داشتند.

بابونه گیاهی است که طبیعت آن را به انسان هدیه داده است و در بررسی خواص آن می توان از این گیاه به تنهایی به عنوان یک داروخانه کامل نام برد که روی سیستم های مختلف بدن تاثیر گذاشته و سلامتی را برای بدن به ارمغان می آورد

سایر اثرات بابونه

تاثیر روی سیستم اسکلتال و ماهیچه ها و مفاصل
تاثیرات ضد تشنجی و تسکین سردرد و مقابله با میگرن به علت تقویت دستگاه گوارش و افزایش خون رسانی
تاثیرات ضد آلرژی و ضد حساسیتی آن
تاثیر آن در پیشگیری و درمان سینوزیت ها و….
همان طور که ذکر شد پیشگیری بسیار مهمتر از درمان می باشد پس بیایید کودکانمان را از کودکی با طعم طبیعت آشنا کنیم تا همواره سلامتی را برای آنها حفظ کنیم.

فواید کلوچه دکتر بیز برای کودکان و دانش آموزان:

بابونه با خنثی کردن رادیکال های آزاد بدن به خصوص رادیکال های مغز باعث افزایش قدرت حافظه فرزندان مان و یادگیری بهتر مطالب می شود. از آنجایی که پیشگیری بسیار مهمتر از درمان است، پس بیایید کودکان مان را از کودکی با طعم طبیعت آشنا کنیم تا همواره سلامتی را برای آنها حفظ کنیم. بابونه در کودکان باعث تقویت سلول های مغز و تقویت دستگاه گوارش شده و از بروز بیماری هایی که در آینده می تواند کودکان را درگیر کند و منشا بسیاری از آن ها مشکلات معده و دستگاه گوارش می باشد، مصون نگه می دارد.

و نشاط کودکان

حل کردن مشکل میان وعده بوفه مدرسه با کلوچه های دکتر بیز:

دادن میان وعده های سالم به دانش آموزان با تامین مواد مغذی، تنظیم قند خون در فواصل وعده های اصلی و پیشگیری از چاقی بسیار مهم است. کلوچه های دکتر بیز به دلیل استفاده از گیاه استویا باعث تنظیم قند خون و پیشگیری از چاقی در کودکان شده و استفاده از بابونه باعث افزایش قدرت حافظه و یادگیری دانش آموزان می شود. این خاصیت محصول را به یک میان وعده سالم و مغذی تبدیل می کند که انرژی مورد نیاز بین وعده های اصلی فرزندان شما را تامین خواهد نمود.

3

تاثیرات گیاه بابونه بر روی سیستم بدن:

بابونه به اندازه یک داروخانه دارای خواص بوده و خود به عنوان یک داروخانه گیاهی محسوب می گردد.

تاثیر گیاه بابونه روی سیستم مغز و اعصاب:

این گیاه با اثرات آنتی سودا و خروج سودا از بدن و تقویت سلول های مغذی و افزایش قدرت حافظه، اثرات آرامبخش و ضد آلزایمری موثری در بدن داشته و با بهبود وضعیت خواب و از بین بردن بی قراری، اضطراب و استرس و پرخاشگری و افسردگی و… اعصابی آرام را به بدن هدیه می دهد.

تاثیر گیاه بابونه روی سیستم گوارش:

معده، خانه تمامی بیماری ها می باشد و بابونه با تقویت دستگاه گوارش و قوی کردن هضم و زدودن رطوبت های اضافی از معده و روده ها می تواند دارویی موثر در درمان هلیکوباکترپیلوری و رفلاکس (ترش کردن) نفخ و یبوست و… می باشد.

تاثیرات گیاه بابونه بر روی پوست ، مو و زیبایی:

کاهش ورم و پُف پلک ها، التیام ضخم ها، درمان جوش غرور و آکنه، ضد ورم و قرمزی پوست، کاهش فشار خون و رقیق کننده خون (گیاه بابونه حاوی ویتامین کولین است که با حذف چربی در خون، به کاهش کلسترول بالا کمک می کند) 

این گیاه برای جوانسازی و سلامت پوست و مو بسیار پر کاربرد می باشد و استفاده از آن چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی روی سلامت پوست و مو و جوان ماندن آن تاثیرات بسزایی دارد.

مسکن و آرامبخش:

شهرت بابونه به عنوان مسکن و آرامبخش نیز مبنای علمی دارد و تحقیقات جدیدی که در این مورد انجام شده است نشان می دهد که بابونه سیستم اعصاب مرکزی را تحت تاثیر قرار داده و اثر آرام بخشی دارد.

بابونه و تاثیر آن روی سیستم قلب و عروق :

این گیاه با رقیق کردن خون و ایجاد اثرات مشابه آسپرین در بدن مانع از آترواسکلروز و گرفتگی رگ های قلبی و افزایش توربولانس خون و پمپاژ قلبی می شود و به سلامت قلب و رگ های بدن کمک شایانی کرده و از ایجاد سکته های قلبی و عروقی جلوگیری می کند.

اثر روی هورمون های بدن:

بابونه با اثر بر روی هیپوفیز و همچنین غدد تناسلی می تواند باعث تنظیم هورمون های بدن شده و از بروز مشکلاتی چون اختلال قاعدگی ، آمنوره ، یائسگی زودرس و نازایی و ناباوری و … جلوگیری کند


 استویا چیست؟

%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%DB%8C%D8%A7 %DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

استویا از یک طبقه گیاهی با 240 گونه و از خانواده آفتابگردان است که بصورت طبیعی کشت می شود استویا بسیار شیرین تر از شکر بوده و فاقد هرگونه کربوهیدرات یا کالری است و  این به این معنا بوده که در بدن تبدیل به گلوکز نشده و با وجود اینکه شیرینتر از شکر است؛ انرژی تولید نمی کند. یکی از پژوهش های انجام شده در آمریکا که تاثیرات استویا، آسپارتام و سوکرالوز را روی جذب غذایی، سیری و گلوکز بعد از صرف غذا و سطح انسولین بررسی کرده بود، نتایج مشابهی بدست آورده و نشان می دهد که در مقایسه با مصرف کنندگان آسپارتام، مصرف کنندگان استویا، بعد از صرف غذا، سطح قندخون و انسولین بسیار پایینی داشتند.


موارد منع مصرف این کلوچه : برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.


محصولات مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *