مقالات قارچ گانودرما

درمان ناباروری با قارچ گانودرما

ناباروری با قارچ گانودرما
ناباروری با قارچ گانودرما

خواص و تاثیرات قارچ گانودرما بر ناباروری

برخی از مطالعات علمی نشان داده اند که تاثیر گانودرما بر ناباروری ، تاثیری مثبت است. تاثیر گانودرما بر ناباروری در واقع به تبع تاثیر آن بر سیستم ایمنی بدن، کنترل استرس و عملکرد جنسی است. البته قارچ های دیگری نیز وجود دارند که بر باروری تاثیر گذارند. ما در این نوشته به بررسی تاثیر گانودرما بر ناباروری می پردازیم.

قارچ گانودرما

قارچ گانودرما لوسیدوم گونه های مختلفی در سراسر دنیا دارد. رشد این قارچ در آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و آمازون دیده شده است. البته عمدتاً بومی شرق آسیا است. روش تولید قارچ گانودرما در آمریکای جنوبی قارچ گانودرما بیشتر روی تنه درختان بلوط می روید و در امریکای شمالی روی تنه درختان افرا رشد می کند.

در نقاط مختلف دنیا قارچ گانودرما را برای استفاده تجاری پرورش می دهند.

خواص و فواید گانودرما

قارچ گانودرما عمدتاً برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد مصرف قرار می گیرد. این قارچ می تواند پاسخ های سیستم ایمنی بدن در بیماری های خود ایمنی را کنترل کند و سبب بهبود چنین بیماری هایی شود. قارچ گانودرما خواص ضد التهابی و ضد باکتری دارد و اثبات شده است که در دوران استرس می تواند از بدن انسان به خوبی محافظت کند. قارچ گانودرما برای کبد نیز خواص محافظتی دارد.

تاثیر گانودرما بر کاهش استرس و ناباروری

گفتیم که تاثیر این قارچ بر ناباروری متاثر از خواص آن برای کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی است. گانودرما نوعی آداپتوژن شناخته شده است که عملکرد قشر آدرنال را بهبود می بخشد و به همین دلیل بدن را در دوره های تحت تنش محافظت می کند. مسائل مربوط به ناباروری نیز خود می توانند سطح استرس افراد را بالا ببرند و گاهی کنترل چنین تنش روانی دشوار می شود. این امر اثر نامطلوبی بر درمان ناباروری دارد.

سلامت کبد با قارچ گانودرما

سلامت کبد برای تعادل هورمونی، امری حیاتی است. اثر گانودرما بر کبد چرب برای حفاظت از کبد در افرادی که چندین دوره تحت درمان با IVF و IUI قرار گرفته اند، مفید واقع می شود. زیرا چنین درمان هایی ممکن است بر کبد اثر سوء داشته باشند.

اثرات تجمعی

اثر قارچ گانودرما بر بدن انسان تجمعی است. اثر تجمعی به این معنی است که برای دستیابی به خواص گفته شده در مورد قارچ گانودرما، این فرآورده باید به صورت روزانه و منظم استفاده شود.

التهاب لگن

گفته شده است که قارچ گانودرما برای کنترل بیماری های التهابی لگن مانند آندومتریوز، فیبروئید های رحمی، دیسمنوره و PID مفید خواهد بود.

احتیاط در مصرف گانودرما

پیشنهاد می شود افرادی که دارو های رقیق کننده خون مصرف می کنند، در استفاده از گانودرما احتیاط کنند. محصولات مختلفی از این قارچ برای مصرف روزانه در بازار وجود دارد.

برای بهره بردن از تاثیر گانودرما بر ناباروری می توان از انواع محصولات نظیر قهوه گانودرما، قهوه سوپریم قارچ گانودرما و … استفاده کرد.

منبع: natural-fertility-info

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *